25. 3. 2008
Že si lidé neumějí něco posvátného vysvětlit, neznamená, že to neexistujeReaguji na článek Ptákoviny jako fundament civilizace" a považuji jeho zveřejnění na BL za velký omyl redakce, píše čtenářkaEliška Svobodová. když jsem Vám před časem poslala článek " O novém paradigmatu doby", kdy jsem chtěla čtenáře BL obohatit o nové myšlenky a ideje v oblasti poznání, založené na přesné vědecké práci ve zcela novém duchu (Rudolf Steiner), nejen o fyzickém světě, jeho zákonitostech, ale i o světech duchovních (vesmírných, nebeských...), bez kterých se lidstvo - chce-li pokročit dále -- neobejde, a alespoň část lidstva je musí poznat a přijmout, jako základ pro budoucí život, neboť z mrtvoly ještě nikdy žádný život nevzešel, ale z ducha ano, označil mě pan Kotrba za člověka, který si chce dělat PR na BL. Na druhé straně připustíte zveřejnění hanobení Krista a posvátných skutečností člověkem, který prostě tyto věci jen nenávidí a hanobit chce, ve smyslu:"jestliže tomu takto rozumím já, tak to tak je, (nemohu-li to mít já), zničím to, zesměšním, nenávidím"...... |
Ano, díky jeho celkové nemorálnosti mu nebylo umožněno poznat a přijmout více z ducha, Mystérium Golgoty - smrti a vzkříšení....,neboť zde platí vyšší zákon -- pravá moudrost, které nezáleží na člověku, ale na zákonech a silách věčného bytí je dána jen těm, kdo k nim přistupuje s náladou pokory a míry odpovědnosti, odpovídající velikosti daru takového poznání, aby se nedostaly do nepatřičných rukou. Udivuje mne, že tak osvícení, učení pánové připustí takovou nízkost a ubohost na svých stránkách.Zde přece nejde jen o různost názorů, ale o určité meze, kde se názory budou pohybovat, neboť půjdou -- li směrem úvah dotyčného individua, budou se podobat všem ostatním plátkům a médiím. Nehledě na jasný fakt, že pokud takový názor připouští do diskuze, nemusí svůj deník dále provozovat, protože by již nebyl postaven na žádných hodnotách, pak se ale ptám na čem lidstvo do dneška tedy stojí? Ano, věřit něčemu jen proto, že mi to církev, či někdo říká a ne ze svého poznání, prožitku či osobní zkušenosti je dnes nepřijatelné, to ale vůbec neznamená, že ty věci neexistují. Otázka je, zda já jsem tak daleko ve svém vývoji, že mi mohou být zjeveny. Zde nemluvím proti církvím, ale proti určitým postojům zaujímaným k vyšším skutečnostem. To, že si lidé neumějí něco posvátného vysvětlit a nemohou tomu rozumět ještě neznamená, že to neexistuje.Já jsem například nebyla v Arktidě, to neznamená, že neexistuje, ale nejdříve musím udělat přípravu a vytvořit si podmínky abych tam mohla jet, pak uvidím a poznám na vlastní oči. |