7. 12. 2006
Množství spamů se zdvojnásobilo - nalezl nové způsoby, jak se doručovatBěhem posledního půl roku se podstatně zhoršil problém se spamy. Podle Ironportu, firmy, která spamy filtruje, se množství odesílaných spamů od loňského roku zdvojnásobilo. Nevyžádaná pošta nyní čítá 9 emailů na každý jediný, regulérně odeslaný mail. Velké procento těchto spamů je založeno na obrázcích, v nichž je včleněna spamová reklama - tak se spamu podaří ošálit spamové filtry Od loňského roku stouplo množství obrázkových spamů čtyřnásobně a nyní obrázkové spamy tvoří 25 - 45 procent veškerých spamů, množství závisí na tom kterém dni, píše deník New York Times. |
Před třemi lety předpovídal Bill Gates šéf firmy Microsoft, že "do roku 2006 bude problém spamů vyřešen." Tehdy to tak opravdu vypadalo. Antispamový software začínal být nesmírně efektivní a v platnost v roce 2003 vešel v Americe také antispamový zákon, který požadoval, aby příjemci spamů měli právo další spamy odmítnout a nerespektování tohoto principu se mělo trestat vězením. Potíž je, že spammeři nyní kolonizují cizí počítače, bez vědomí jejich majitelů. Až čtvrt milionu počítačů je takto pro rozesílání spamů kolonizováno každým dnem. Náklady na rozesílání spamů jsou tak pro jeho původce nulové a protože se spamy rozesílají automaticky z nejrůznějších počítačů na celé síti, je nesmírně obtížné je filtrovat. Analýzu obsahu spamů nyní znemožňuje šíření obrázkových spamů. Antispamové společnosti vyvinuly programy, které dokáží opticky rozeznávat písmena. Spammeři na to reagovali emaily, v nichž je text rozmístěn na posadí plném barevných teček. Antispamové programy uměly také blokovat následné kopie téhož emailu. Proti tomu se postavili spammeři tím, že vytvořili software, které u každého následujícího spamu změní několik pixelů. Nemusejí však spammeři nakonec odkazovat na internetové stránky, které inzerují? Bohužel ne. Většina nejnovějších spamů inzeruje halířové akcie - spammeři si koupí levné akcie nějaké neznámé firmy a začnou rozesílat miliony spamů, které těmto akciím dělají reklamu. Důvěřiví příjemci těchto spamů si ty akcie začnou kupovat, jejich cena stoupne, anonymní spammeři akcie prodají a vydělají na tom. Skutečně to funguje. Studie prokázaly, že se prostřednictvím těchto spamů dá vydělat na každé akcii 5- 6 procent její hodnoty do dvou dnů. Podrobnosti v angličtině ZDE |