12. 10. 2006
Hovor s nebožtíkem: Jak kontaktovat Českou spořitelnu |
"Jak se hovoří s nebožtíkem? Strčí se roura do hrobu a do té se mluví. Potíž je, že nebožtík neodpovídá." - Vlasta Burian. Česká spořitelna se rozhodla zavést od 1. října 2006 nesmyslně složitý systém verifikace finančních transakcí svých zákazníků, prováděných prostřednictvím internetové služby Servis 24, za pomoci mobilních telefonů a esemesek. Tento cimrmanovský ověřovací systém je sporný už proto, že diskriminuje zákazníky, kteří nemají mobilní telefony - Česká spořitelna arogantně předpokládá, že kdo chce být jejím zákazníkem, musí vlastnit mobil. Potíž ovšem je, že systém je zaváděn chaoticky a neefektivně, takže, jak se zdá, docílila Česká spořitelna jen toho, že různé své zákazníky odřízla od jejich konta. To je můj případ. Spořitelna mě ujišťuje, že mi dne 29. září odeslala na mou pražskou adresu tajný identifikační kód, který zákazník potřebuje, aby mohl na internetu nastavit číslo svého mobilu, z něhož pak bude - nějak - údajně - platby ze svého konta verifikovat. Bohužel, žádný takový kód na mou pražskou adresu nepřišel. Důsledkem je, že mám už čtrnáct dní své peníze v České spořitelně naprosto zablokované a nemám k nim přístup. Zřejmě nejsem jediný. Pokusy kontaktovat Českou spořitelnu jsou bez úspěchu. Už jsem jim telefonoval čtyřikrát. Nový bezpečnostní systém zřejmě vyvolal takový chaos, že jsou "bankéři" České spořitelny zcela zahlceni. V posledních dvou případech, kdy jsem se pokusil do České spořitelny dovolat, jsem, než jsem telefon bez spojení položil, čekal na drátě dvacet a dnes dopoledne třicet minut. Vzhledem k tomu, že volám ze zahraničí, je to dost husté. Mám Českou spořitelnu žalovat, že mi znemožnila přístup k penězům, které mám na svém kontě? |