9. 2. 2004
Naprostá většina lidí nenávidí spamovou poštuNevyžádaná reklamní korespondence je poněkud eufemistický název pro spam. Někdy jde o podvodné jednání ze strany jeho šiřitelů. Nabízejí modré z nebe, nekonečný penis, prodloužený orgasmus nebo opačné pořadí super požitků. Občas přijde nabídka na obdobně "nekonečnou" tiskárnu. |
Obyčejný uživatel emailové pošty by šiřitele spamu s chutí přinejmenším nakopal do zadku, aby se probudili a našli si konečně normální práci. V USA již podíl spamu přesáhl 50 % veškeré e-mailové korespondence. V průběhu října až prosince 2003 zorganizoval TACD (mezinárodní koalice 65 spotřebitelských organizací z USA a EU) mezinárodní internetový průzkum monitorující názory uživatelů e-mailu na nevyžádanou elektronickou poštu. Více než 21 000 uživatelů z 36 zemí poskytlo tyto informace:
Proti spamu rozesílanému z domén registrovaných v národní doméně CZ by měl uživatelům internetu pomoci nový zákon o některých službách informační společnosti. Jeho návrh počátkem ledna schválila vláda. Již nyní se mohou spotřebitelé obesílaní "českým" spamem obrátit na místně příslušný krajský živnostenský úřad. Pro zjednodušení tohoto podání připravilo české Sdružení obrany spotřebitele vzorový dopis na svých stránkách. Nedělejme si iluze, že živnostenské úřady v Čechách jsou plné internetových vzdělanců, schopných účinně zasáhnout. Spíše v nich pracují lidé, které by nikdo jinde nezaměstnal, ale nějak začít se musí. Protože spam snižuje zisky běžných online obchodníků, měli by se tito podílet na ideovém řízení zmíněných úředníků. Instistucí odpovědnou za potírání distribuce spamu by podle současné předlohy měl být UOOU - Úřad na ochranu osobních údajů. To nejspíše proto, že 8. září 2000 přistopupila ČR k Úmluvě Rady Evropy o ochraně osob se zřetelem na automatizované zpracování osobních dat a 10. dubna 2002 podepsala ČR Dodatkový protokol k této úmluvě . |