2. 7. 2003
Povodeň přijde po 30. září 2003, určil Dopravní podnikVždycky tady jezdí tramvaj, jenom každý dva tři roky ne. Přitom ty koleje byly ještě docela hezký. Od Anděla nahoru na Řepy se zvesela trhají koleje a taky od Národního divadla k Újezdu a kdovíkde ještě. Následky katastrofální, fronty aut mnohakilometrové, lidské vztahy nabourané...inu prázdniny začaly a k tomu prší. Je první červenec.
|
Náhradní doprava autobusováLhal bych, kdybych neviděl i pozitiva opravárenských aktivit Dopravního podniku hl. m. Prahy. Například potkám lidi, které jsem dlouho neviděl. Kdopak se to krčí na zastávce? Náš informační zdroj z lůna pražského Dopravního podniku z doby loňských povodní. Zdroj informací, které se ukázaly pravdivé, ZDE, a které jediné papírové noviny od nás nepřevzaly, kromě jednoho týdeníku, totiž týdeníku Reflex.. Budiž mu čest. Auta před námi i za námi kapky taky, jedeme oba pozdě do práce. Telefony vytvánějí, autobus se šine...slovo dá slovo..."Hele seš si jistej, že opravujou, co je potřeba nebo podle toho jaká sbratřenecká firma potřebuje zakázku?" šiju investigativní ranní otázku. "To máš úplně fuk,." říká zdroj. Oba telefonujeme. Není signál, můžeme mluvitV Metru leckde ještě mobil nefunguje. Oběma nám přestal brát signálek... "Hele abyste to do příští povodně stihli opravit, už máte červenec a prší," věštím. "Nikdy nepřišla povodeň dva roky po sobě," odpovídá mužík. "Je na čase, aby se zvyky změnily," ožívá ve mně Nostradamus. "Tak já ti řeknu co mě sere na mojí práci, když nedáš pokoj...". Tlakové uzávěry"Někdo vymyslel úkol doopravit tlakové uzávěry v tunelech pod centrem do 30. září 2003. Ne do začátku léta, kdy je největší riziko a stálo by za to dělat provizórium. Ne do konce roku, aby se to udělalo pořádně. Nikdy velká voda nepřišla v září, nikdy. Všechno se opravuje narychlo, provizorně, dělají se věci naoko, aby to vypadalo. Zadělává se na průser v budoucnu. A já vím proč. Už teď počítají s tím, že v další části roku se to bude předělávat. A s daleko vyššími náklady. Kašlou na dopravu, kašlou na bezpečnost lidí, zajímá je jenom vlastní prkenice." Tak to je v kostce asi tak všechno, co jsem chtěl čtenářům Britských listů sdělit. A čím jezdíte do práce vy? O čem se bavíte? Také je vám jedno, kolik stojí jízdenka na MHD? |