18. 9. 2002
Sex ve sprše: Literární časopisy jsou děvky!S trpkostí sleduji poslední diskuze o dotacích pro literární časopisy (zde a zde) a vybavují se mi trpké osobní zkušenosti s těmito plátky. Když jsem 24. prosince 2000 bloumal předvánoční Prahou a pod magickým dojmem, kterým na mě působily nádherné výlohy, sepsal první myšlenky funglnového uměleckého směru, těšil jsem se, jak se během několika let rozšíří z Čech až na konec světa. Všechny literární časopisy se ale proti mně spikly. Žádný z nich neuveřejnil můj Manifest supermarketingu ani báseň Meinl Tesco! Zdůvodnění se přitom nestoudně opakovala - nesouhlasíme s jeho obsahem.
|
Je smutné, že občané této země platí poctivě daně, stát je moudře rozdělí mezi zkrachovalé banky a literární časopisy a jejich šéfredaktoři nerespektují ani základní zásady svobody slova a vyjadřování. Svorná cenzura, která dopadla na jediný originální text, který v Čechách v 21. století vznikl, je alarmující! Šéfredaktoři dotovaných časopisů se chovají jako jejich majitelé a publikují pouze texty svých známých. Jakub Patočka nezveřejní v Literárních novinách můj geniální text, ale průměrné povídky popové hvězdičky Natálie Kocábové tam klidně dá. Proč? Protože její otec Michael Kocáb věnoval Literárkám nemalou sumu, aby se před veřejností očistil z toho, že někdo po něm vytuneloval fond TREND. Teď za své peníze dělá propagaci své dcerušce... Mnozí jiní redaktoři nejsou o nic lepší. Nabízejí nezletilým básnířkám, že otisknou jejich křehké veršíky, když se s nimi vyspí. Cena je vždy stejná: jedna báseň = jedno číslo. Dovedete si představit, co musí udělat krásná blondýnka, aby vydala stostránkovou básnickou sbírku? To už není literatura ale pornofilm! Moc dobře vím, o čem píšu, protože jsem sám vydával časopis a působím i jako nakladatel kvalitní ženské literatury, ovšem pod svým vlastním jménem, ne pod uměleckým pseudonymem Sex ve sprše... Naštěstí se mi podařilo všechny ty obskurní literární časopisy obejít a svůj funglnový umělecký směr supermarketing prezentovat na Internetu. K dnešnímu dni navštívilo webovou stránku http://www.volny.cz/supermarketing více než 3 000 čtenářů! O takové návštěvnosti si může většina literárních časopisů nechat nanejvýš zdát... Pane Dostále, přestaňte proboha dotovat kamarádšofty a zvrhlý chtíč hrstky redaktorů. Alespoň si konečně najdou pořádnou práci. |