Studenti neumějí vyhodnocovat důležitost informací

27. 1. 2011

Rád bych doplnil výborný článek BL Další uvažování o tom, jak učit. Domnívám se, že nesoustředěnost nebo spíše snížená schopnost soustředit se delší chvíli na jedno téma je u studentů středních, ale i vysokých škol dána více faktory, tedy nejen internetem. Jde především o to, že spolu s lavinami informací se na internetu ani nikde jinde nešíří klíče k hodnocení jejich důležitosti, napsal čtenář Petr Kucharčík.

Myslím si, že ve v českém školství existují učitelé, kteří takové klíče znají. Jsou to klíče tzv. duchovní, které nutně zahrnují etické principy a smysl lidské existence (přece jím není hltání informací z internetu). Bez prosazení duchovních pohledů na svět a informace z netu, dle mého názoru není možné zastavit degeneraci naší společnosti.

Z neuplatňování zmíněného duchovního klíče například plyne, že žáci a studenti (ale i učitelé) jedí velmi nezdravou a v podstatě velmi toxickou stravu, která v sobě obsahuje složky silně ovlivňující stav nervové a trávící soustavy. Tyto elektrochemické procesy pak studentům prostě fyzicky neumožní se lépe soustředit. Je to jako bychom chtěli, aby se na loďce na rozbouřeném oceánu cestující soustředili na hru v šachy.

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 27.1. 2011