Výzva iniciativy Pražané a Pražanky za MHD při příležitosti slavnostního otevření neexistující linky metra D
22. 3. 2010
Vážení cestující, jezdíte rádi MHD? Myslíte si, že pražský magistrát dělá dost pro to, aby cestování zkvalitnil? Mezi předvolebními sliby ODS z roku 2006 bylo 10 nových stanic metra do roku 2010 a 32 km nových tramvajových tratí. Realita vypadá jinak: tři stanice metra (Střížkov, Prosek, Letňany) a necelý kilometr tramvajové tratě v Radlicích.
Zveme Vás na slavnostní otevření metra D, které se odehraje v neděli 21. března ve 14:00 u výstupu ze stanice metra Kačerov. Na této akci budou přečteny požadavky Pražanů a Pražanek za MHD, vystoupí odborník na MHD v Praze, jakož i seriozní lidový bavič Ladislav Čumba a happeningář za jinou Prahu Ondřej Kobza. Zazní dechovka, jízda metrem D bude pro občany a občanky zajištěna po celý den zdarma.
Slavnostní otevření metra D bude příležitostí upozornit na nekoncepční politiku v oblasti veřejné dopravy v Praze, což je vidět při plánování staveb metra. Trasa D se slibuje už dlouho. Má spojit sídliště Krč, Nové Dvory a Lhotka s centrem města a tím se zbavit přeplněných autobusů a ulehčit přetížené trase C. Nedávno dostalo přednost prodloužení trasy A k nemocnici Motol a poté na letiště.
Proč je prodloužení trasy A do Motola neefektivní?
- Na Praze 6 je kvalitní tramvajová doprava, které by metro zbytečně konkurovalo.
- Za desítky miliard se tam většina lidí dočká paradoxně zhoršení MHD, prodlužení intervalů.
- Cesta klikatým metrem na letiště (pokud bude někdy dostavěno) bude trvat stejně dlouho jako autobusem.
- Úsek je špatně naplánovaný, nesmyslně klikatý, podobně nepromyšlený jako Letňany.
Proč je trasa D potřebnější?
- Sídliště na jih od Kačerova je oblast s nejvyšším počtem obyvatel bez kapacitní kolejové MHD.
- Mezi Kačerovem a Krčí jezdí enormní počet autobusových linek.
- Trasa C je nejvytíženější v Praze, už nelze navyšovat její kapacitu ve špičkách.
- Nejednalo by se o klasické metro, ale "lehké metro" (levnější, kratší soupravy, mělčí stanice).
- Déčko nahradí nevhodné autobusy, Áčko do Motola převážně tramvaje.
Obsah vydání | Pondělí 22.3. 2010
-
22.3. 2010 / Výzva iniciativy Pražané a Pražanky za MHD při příležitosti slavnostního otevření neexistující linky metra D19.3. 2010 / Kde šetřit?19.3. 2010 / Má ODS řešení pro pracovní místa?19.3. 2010 / Kellerovy tři sociální světy na videu18.3. 2010 / Den lotyšských esesáků18.3. 2010 / Ani kapitalismus není bez strachu18.3. 2010 / Chystá Peking návrat k plánovanému hospodářství?2.2. 2010 / Hospodaření OSBL za leden 2010