17. 3. 2009
Masarykova univerzita umožňuje kvalitní výuku angličtinyRád bych reagoval na Vaši poznámku v článku prof. Dokulila ("Že jsme málo bilingvní?"). Není tak úplně pravda, že Masarykova univerzita neumožňuje kvalitní výuku angličtiny, píše Vlastimil Krejčíř. Nemohu soudit všechny fakulty, ale za mých studií na fakultě informatiky zde přinejmenším snaha nabídnout studentům možnost kvalitního studia jazyka byla. A to minimálně ze strany "hlavního angličtináře" Mgr. Dvořáka. Jeho entuziasmus při výuce, dbaní na správnou gramatiku i výslovnost a především snaha o vedení výuky tak, aby studenti komunikovali (s důrazem i na vlastní projev - dá se očekávat, že student bude přednášet v zahraničí) byly příkladné. Při hodinách byl však problém především ze strany studentů. Celkem dobře si pamatuji na stav, kdy předmět Konverzace navštěvovalo asi 12 studentů. Konverzovat měli zájem tak 4. Ty zbylé se Mgr. Dvořák snažil hodinu co hodinu zapojovat do diskuse. Leč spíše marně. |
Těm, kteří měli zájem pracovat a komunikovat to hodně otravovalo život a celkově to snižovalo efektivitu celé výuky. Domnívám se, že celý problém neleží na bedrech MU nebo vyučujícícho, ale spíš v řadách studentů. V čemž mě utvrdila i má zkušenost z "komerční" jazykové školy, kde měli v hodině zájem spolupracovat všichni - nebyla tam žádná křeč a celkový přínos byl řádově vyšší. |