10. 9. 2007
Chvályhodná snaha o modernizaci ČSSD, ale...Česká strana sociálně demokratická si stanovila za cíl vylepšit vlastní image a zbavit se nálepky kryptokomunistické strany. Je to jistě velmi správný cíl, avšak cesta jeho naplnění by neměla směřovat jen přes "nové samolepky" a brožurky, tedy nejen prostřednictvím politického marketingu, ale ve změně samotného přístupu a smýšlení straníků. |
Ideální způsob je neházet klacky pod nohy zaměstnavatelům zaváděním různých regulí a abnormalit jako např. minimální daň, nevymýšlet vyšší správní poplatky, tedy to, čeho se vláda ČSSD dopouštěla. Naopak ČSSD musí začít vnímat a chápat podnikatelské subjekty včetně drobných živnostníků jako zdroj příjmů, práce a inovací pro celou společnost, protože prosperita nikdy nepřijde zaváděním restrikcí "seshora", ale pouze vytvářením stimulů a příznivého prostředí pro aktivitu jedince. Je to potřeba už jen proto, že v České republice působí nadprůměrný počet živnostníků a to ve srovnání s celou EU. Potvrzuje se tak, že Češi jsou skutečně tím národem živnostníků, jak se v minulosti tradovalo. Proto by se měla každá politická strana snažit získat i tuto skupinu obyvatel a ne mít za cílovou skupinu občany bažící jen po "sociálních výhodách" a bezplatném zdravotnictví, které bezplatné stejně nikdy nebylo. V České republice se tato věc má bohužel tak, že zakořeněné předsudky vůči podnikání, jimiž trpí značná část obyvatel a jejichž jedinou motivací nezřídka bývá závist, dopadají na celou podnikatelskou oblast. Pak je už jen krůček ke slibům, že se to či ono bude rozdávat zdarma. Ve známém českém filmu z šedesátých let Bílá paní odhazuje nakonec funkcionář přetvářku a oznamuje lidem, čekajícím na postavení mostu bílou paní holou skutečnost, že zadarmo nic nedostanou, že budou mít jen to, co si sami udělají. Zázraky toho druhu se nedějí ani dnes a ČSSD by z toho měla konečně vycházet. |