25. 3. 2006
FebioFest: Špinavé peníze mu nesmrdí? |
Při pobytu v ČR se setkáváte s četnými drobnými signály, z nichž vyplývá, jak daleko má tato země pořád ještě ke "standardní" západní civilizaci. Pražská média jsou v současnosti zahlcena plošnou kampaní na "mezinárodní přehlídku filmu, televize a videa" FebioFest 2006. Je doslova neuvěřitelné, že jako jeden z hlavních sponzorů tohoto festivalu je hrdě uváděna firma British American Tobacco a její logo se na reklamních materiálech tiskne hned vedle názvu festivalu. To si jeho organizátoři neuvědomují, že to, že přijímají peníze od podniku, který vydělává na prodeji výrobku, jehož uživatelé umírají předčasnou a velmi bolestivou smrtí, celý festival od základů diskredituje? Nemají si slušné kulturní akce své komerční sponzory aspoň trochu vybírat? Každého, kdo žije v západní Evropě, to udeří na první pohled. Neviděl jsem firmu British American Tobacco jako sponzora významných kulturních akcí na Západě už hodně dlouho. Nemohu se účastnit kulturní akce, která je spojena s podnikem, který vydělává prodejem výrobků, způsobujících bolestivou smrt mých spoluobčanů. |