14. 10. 2003
Kondomy: Co dělá katolická církev špatně?Musím se přiznat, že nějak nerozumím, co vlastně ta církev dělá špatně.
Předpokládám, že se lze shodnout na tom, že
kondom není úplně stoprocentní ochrana.
Tedy modelová situace: Keňan si chce užít s Keňankou (nebo kdokoli jiný s kýmkoli jiným), ovšem nechce se nakazit, tak si koupí prezervativ, píše Pavel Šmerk a pokračuje: |
Pak si nicméně vzpomene na plamennou řeč nějaké místní katolické autority o spolehlivosti kondomů a žáru pekelném. Co se může stát dál?
Jak tedy konkrétně funguje to Zlo(TM), které po světě šíří katolická církev? Když samozřejmě odhlédneme od naprosté absence nějaké mediální taktiky, a tedy další destrukce svého obrazu v očích veřejnosti (pokud je nějaký arcibiskup schopen ateistovi argumentovat, že Boží zákony platí pro všechny, tak je to dost smutné), což by některý věřící právem mohl považovat za výsledek působení mocností pekelných, jelikož s takovýmto "materiálem" i v nejvyšších pozicích se Dobrá zpráva šíří dost obtížně. Nicméně jak konkrétně "v Keni postihuje papežovo tvrdohlavé odmítání prezervativů životy lidí"? Nějak jsem to z článku příliš dobře nepochopil. Možná by se ta úvaha dala napadnout v tom smyslu, že by v oblastech se silným katolickým vlivem mohlo spolu s vymýcením kondomů hrozit i zapomenutí na nebezpečí AIDS a návrat k promiskuitnímu chování. Ale nemyslím, že by církev v tomto směru nedělala osvětu (koneckonců ani v článku jí toto vytýkáno není), takže tento scénář mi nepřipadá pravděpodobný. Samozřejmě v oblastech se slabým katolickým vlivem jsou (co do výsledků) takovéto výroky nějakého papeže a spol. míň než bzučení mouchy, takže ani tam se WHO s BBC nemusejí ničeho obávat. Ještě jedna poznámka k propustnosti kondomů: nevím, jestli se tam trochu nemíchají pojmy (čti kondomy). Citovaný Státní institut pro zdravotnictví možná nemluví o úplně těch stejným kondomech, jako má k dispozici průměrný Keňan. Ale můžu se mýlit, nemám žádné zkušenosti s kvalitou keňských prezervativů. |