PŘEČETLI JSME:
Protest proti podvádění zákazníků v pojišťovnictví
16. 5. 2014
Dlouhodobě existuje znepokojující situace na trhu životního pojištění a tzv. "finančního poradenství". Současný zákon dovoluje formulovat poplatky v tomto druhu smlouvy tak složitě, že běžný zákazník nemá reálnou možnost zjistit jejich skutečnou výši. Jsou vyjádřeny nejasnými právními a pojistně-matematickými formulacemi a ukryty hluboko v pojistných podmínkách nebo podobných dokumentech, na které smlouvy odkazují. Také informování o zůstatcích na účtu je pro zákazníky nepřehledné a nedostatečné.
Ministerstvo financí připravuje novelu zákona 38/2004 ve spolupráci s asociacemi pojišťoven a pojišťovacích zprostředkovatelů, jako by byl kozel (pojištovny) zahradníkem. Na oficiálních neveřejných jednáních zástupci pojištoven lobbují za zákon v podobě, která nadále umožní nekalé obchodní praktiky.
Zdroj: ZDE
Pozn. JČ: Stačí se podívat na zákony, regulující tyto záležitosti v libovolné západoevropské zemi, kde tvorba zákonů nepodléhá lobbismu mafiánských soukromých firem. Že by tyto zákony v západoevropských zemích na ministerstvu financí ČR opravdu neznali?
VytisknoutObsah vydání | Pátek 16.5. 2014
-
18.5. 2014 / Jak se dělá interview18.5. 2014 / Helmut Schmidt: Evropa ukrajinskou krizí náměsíčně směřuje k situaci před 1. světovou válkou17.5. 2014 / Modi chrání domácí trh a bojuje proti globalizaci17.5. 2014 / Na Krymu byla zakázána demonstrace krymských Tatarů17.5. 2014 / Vítězství mainstreamu nad demokracií16.5. 2014 / Jan ČulíkKonzervativní Londýn vybírá poplatek od aut za vjezd do centra - proč ne Praha?16.5. 2014 / Protest proti podvádění zákazníků v pojišťovnictví15.5. 2014 / V eurozóně dál trvá hospodářská krize18.4. 2014 / Hospodaření OSBL za březen 2014