Česká republika je rukojmím médií

13. 1. 2013

Váš příspěvek o iracionalitě českých voličů nemá chybu, chtěl bych pouze vyjádřit své domněnky voliče přímo z centra dění, píše Václav Marek.

1/ Britské listy považuji za výjimečné médium a s nimi částečně Český rozhlas 6, ale jaké procento lidí sleduje a poslouchá tyto média, odhaduji tak 5%. (Podle Google Analytics mají Britské listy 2,7 milionu individuálních čtenářů ročně, tedy 27 procent české populace, pozn. red.)

2/ Přesně sedí hodnocení paní Šiklové, když jsem jí napsal, ať nevymývá mozky studentům teorií, že kapitalismus uplatňovaný u nás je jediný možný, tak se cítila uražená.

3/ Nemohu se zbavit dojmu, že většinu médií ovládá Kalouskova mafie a pokud se to nezmění, není možné u nás změnit politiku, velké procento lidí politika nezajímá a to si myslím, že bude všude stejné a tak politika v Česku kopíruje stav médií.

4/ Změnu médií mohou uskutečnit pouze lidé disponující penězi. Netroufnu si hodnotit pana Janečka, ale každý náznak změny považuji u nás za pozitivní, zvláště když ho kritizují média. Zúčastnil jsem se přes internet jeho hlasování, kde jsem dostal 3 hlasy. 2 kladné jsem dal Fischerové a Dienstbierovi a jeden záporný Schwarzenbergovi. Považuji tento systém za lepší a jsem zvědavý na výsledky.

5/ V rozhlase jsem poslouchal besedu o roce 2012 a Petruška Šustrová nekriticky chválila knížete. Názor normální české veřejnosti vyjádřil jednoduše telefonát posluchače: Proč mu říkáte kníže a co na něm vidíte, není mu rozumět, chodí jako sedlák a mluví jako dlaždič. (Neschopné Schwarzenbergovo vystupování by ani tak nevadilo, kdyby měl inteligentní, originální politku, chytrá řešení a profesionální přístup. Bohužel, zdá se, že jeho neschopné vystupování je odrazem jeho vnitřní prázdnoty. Schwarzenbergově manažerskému táboru se z tohoto prázdného, nepříliš chytrého a unaveného člověka podařilo udělat úspěšného maskota, jehož symbolický význam skrývá nicotu. Schwarzenberg nikdy nic rozumného neudělal, sloužil v poslední době vždycky jen jako nálepka pro skrývání sporných praktik mocenských manipulátorů, pozn. red.)

6/ Zemana volili lidé, kteří preferují vládu silné ruky, totalitu a praktickou politiku, kdy poslanci rozdávají vyvoleným příspěvky na jejich aktivity a jiné mafiánské praktiky - máme jich 25% voličů.

7/ Schwanzenberga volili voliči TOP 09, ODS a zmanipulovaní mladí lidé, kteří ani nevědí, kdo u nás vládne a jak - těch máme zhruba asi také 25% voličů.

8/ Fischera volili zmanipulovaní lidé, kteří by chtěli změnu, ale tak jak jim ji servírují média asi 16% voličů.

9/ Dienstbiera volila část voličů ČSSD a KSČM, která by chtěla změnu a část voličů, která ČSSD nemusí, ale přemýšlí a sleduje co se u nás děje - asi 16% voličů

10/ Zbývající voliči volili stranicky Roithová, Sobotka, proti EU Bobošíková a proti politickým stranám Franz, Fischerová. Proto ať počítám jak chci, tak pouze změna v chování médií může přinést změnu v politice.

11/ A ještě jeden důležitý poznatek z této volby: Za současného stavu médií není možné efektivně uplatňovat principy přímé demokracie!

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 11.1. 2013