Debakl superdebaty ČT: byla to Moravcova exhibice

10. 1. 2013 / Štěpán Kotrba

Snaha o vtipnost za každou cenu, pokusy o učitelskou nadřazenost, neúcta k prezidentským kandidátům, skákání do řeči. Bulvárně hloupé otázky, plytkost až trapnost. Z Václava Moravce vyrostla ošklivá karikatura moderátora veřejné služby, egocentrický nafoukanec, který si myslí, že může mistrovat politiky a vysmívat se jim. Jeho rolí ale není komentovat výroky, ale moderovat diskuzi. Dle Kodexu ČT by z jeho slov nemělo být zřejmé, jaký názor má.

Pro Českou republiku je naprosto nepodstatné, jakou značkou auta jezdí prezident. Stejně jako je jedno, jaké slipy nosí. Z dvouhodinové diskuze dostal každý kandidát necelých osm minut. Zbytek dvouhodinového limitu prožvanil s narcistně sebevědomým úsměvem moderátor, o jehož názory ale nikdo nestál. Dramaturgie redakce zpravodajství ČT, vedení ČT a Rada ČT by si měli uvědomit, k čemu prezidentské diskuze slouží a zda Moravec tento cíl naplnil. Zda otázky, které kladl, byly v souladu s cíli veřejné služby.

Technická informace: Na ČT 1 si pustilo Prezidentskou superdebatu 1,325 milionu diváků při podílu na celkovém publiku u televizí (share) 33,49 %, na zpravodajské ČT 24 pak dalších 370 tisíc diváků (share 9,35 %).

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 11.1. 2013