Českým voličům lze mediální masáží vnutit naprosto všechno
12. 1. 2013
Téměř úplné vítězství Karla Schwarzenberga je smutným vysvědčením pro voliče. Dokazuje celkem jasně, že velké části českých voličů lze pomocí mediální masáže a skvěle vedené reklamní kampaně vnutit prakticky cokoli, píše Michal Janovský.
Schwarzenberg je v tomto případě dle mého názoru pouze obchodní značka. Vůbec při "prodeji" této značky nezáleží na tom, co si tento člověk myslí, co reprezentuje, jaké politické názory prosazuje, co do budoucna nabízí.
Stačí dostatek finančních prostředků, spojenci v mediální sféře a už můžeme začít. Vše je do detailu promyšlené - rozfázování reklamní kampaně, cílení na konkrétní skupiny, včetně "knížete pankáče" na plackách, což je ve spojení se Schwarzenbergem obzvláště pikantní. Ale kdo by nad tím přemýšlel!
Reklamní slogany přece nedávají prostor k přemýšlení! Vše je skvělé, krásné a cokoli by se zdálo jako vada, obratem se změní - stačí přesvědčit zákazníka. ehm voliče, že je to vlastně kladná vlastnost výrobku. Jenom, proboha, nepřemýšlet.
Skvěle odvedená práce reklamních kreativců dokáže prodat zboží, které je voliči neužitečné, ba co víc, pro většinu z nich, vzhledem k jejich pozici ve společnosti, může být osobně škodlivé.
Tak jako se před pár lety podařilo dvěma studentům FAMU davu koupěchtivých občanů vnutit "Český sen" - neexistující obchodní dům, zcela stejným osvědčeným postupem, stejnými prostředky se ve volbě prezidenta podařilo voličům "prodat" K. Schwarzenberga. Jen aby to tentokrát nebyl nakonec "Zlý sen".
VytisknoutObsah vydání | Pátek 11.1. 2013
-
13.1. 2013 / Rada13.1. 2013 / Jistý vítěz příštích českých prezidentských voleb13.1. 2013 / Veřejnost z 50 procent vyjádřila podporu současnému korupčnímu stylu vládnutí, tak se s tím smiřme13.1. 2013 / Schwarzenberga volila velká města13.1. 2013 / Politický turista Karel Schwarzenberg13.1. 2013 / Schwarzenberg na známkách13.1. 2013 / Lidé změnu nechtějí13.1. 2013 / Česká republika jako teritorium cizích zájmů13.1. 2013 / Kdyby hloupost nadnášela...13.1. 2013 / Z Polska: Jak Češi volí prezidenta12.1. 2013 / Karel Schwarzenberg "zpívá" státní hymnu13.1. 2013 / Česká republika je rukojmím médií12.1. 2013 / Z facebooku...11.1. 2013 / Jan ČulíkV iDnes mají strach: iDNES.cz se nepokrytě zapojila do politické propagandy na podporu Karla Schwarzenberga11.1. 2013 / Schwarzenberg má mnoho pozitivních rysů11.1. 2013 / Jan ČulíkZáhada voličského rozhodování: proč někteří podporují Schwarzenberga, když nemá jediný pozitivní rys?12.1. 2013 / Schwarzenberg je hlavně politickou negací11.1. 2013 / Propagandu v IDnes zaznamenávám už delší dobu11.1. 2013 / Učitel zdržel útočníka a zachránil studenta11.1. 2013 / Ne průzkumy a billboardy, ale my!11.1. 2013 / Indie: Peklo pro dívky a ženy11.1. 2013 / Quentin Tarantino se ve čtvrtek v britské televizi projevil jako arogantní, rozmazlený hlupák11.1. 2013 / Syrští povstalci formují vlastní tajnou policii4.1. 2013 / Martin KunštekVladimír Franz: Vetoval bych zákony, které odporují zdravému selskému rozumu13.1. 2013 / V druhém kole budu volit Schwarzenberga13.1. 2013 / Volte Karla!10.1. 2013 / Martin KunštekKarel Schwarzenberg: Ústava neposkytuje možnost, aby prezident přikazoval neúčast ve vládě některé ze stran10.1. 2013 / Martin KunštekJiří Dienstbier: Mašíny považuji za vrahy. Podříznutí spoutaného člověka není vysvětlitelné ani za válečného stavu9.1. 2013 / Martin KunštekPřemysl Sobotka: Smlouvu o přistoupení k euru bych nepodepsal bez souhlasu občanů v referendu7.1. 2013 / Martin KunštekJana Bobošíková: Eurohujerům budu sypat štěrk do soukolí federalizace Evropy11.1. 2013 / Forma s velkým A11.1. 2013 / Spravedlnost oslepla pod tíhou peněz tunelářů10.1. 2013 / Wall Street Journal: Česká svoboda zní falešně10.1. 2013 / ČTK vydává zprávy z budoucnosti?9.1. 2013 / Česká vláda svými škrty a absencí ekonomické strategie způsobila už nezaměstnanost 545 311 lidí7.1. 2013 / Hospodaření OSBL za prosinec 2012