Českým voličům lze mediální masáží vnutit naprosto všechno

12. 1. 2013

Téměř úplné vítězství Karla Schwarzenberga je smutným vysvědčením pro voliče. Dokazuje celkem jasně, že velké části českých voličů lze pomocí mediální masáže a skvěle vedené reklamní kampaně vnutit prakticky cokoli, píše Michal Janovský.

Schwarzenberg je v tomto případě dle mého názoru pouze obchodní značka. Vůbec při "prodeji" této značky nezáleží na tom, co si tento člověk myslí, co reprezentuje, jaké politické názory prosazuje, co do budoucna nabízí.

Stačí dostatek finančních prostředků, spojenci v mediální sféře a už můžeme začít. Vše je do detailu promyšlené - rozfázování reklamní kampaně, cílení na konkrétní skupiny, včetně "knížete pankáče" na plackách, což je ve spojení se Schwarzenbergem obzvláště pikantní. Ale kdo by nad tím přemýšlel!

Reklamní slogany přece nedávají prostor k přemýšlení! Vše je skvělé, krásné a cokoli by se zdálo jako vada, obratem se změní - stačí přesvědčit zákazníka. ehm voliče, že je to vlastně kladná vlastnost výrobku. Jenom, proboha, nepřemýšlet.

Skvěle odvedená práce reklamních kreativců dokáže prodat zboží, které je voliči neužitečné, ba co víc, pro většinu z nich, vzhledem k jejich pozici ve společnosti, může být osobně škodlivé.

Tak jako se před pár lety podařilo dvěma studentům FAMU davu koupěchtivých občanů vnutit "Český sen" - neexistující obchodní dům, zcela stejným osvědčeným postupem, stejnými prostředky se ve volbě prezidenta podařilo voličům "prodat" K. Schwarzenberga. Jen aby to tentokrát nebyl nakonec "Zlý sen".

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 11.1. 2013