Nesnesitelná rychlost českých vlaků

19. 10. 2010

Otázku , kterou končí článek, totiž zda zastaví pendolino mimo plán, jen pro několik cestujících,kteří do něj nastoupili omylem, tu bych ponechal stranou , neboť opakovaným pozorováním pendolina v Praze a Ostravě-Svinově jsem v soupravě neviděl cestující skoro žádné. Personál byl v převaze. Ale možná, že v Olomouci ještě bylo plno..., píše Vladimír Šmídl.

Asi třicetkráte do roka absolvuji cestu Plzeň-Odry (456 km) s přestupem Praze a Suchdole nad Odrou. Cesta vypadá příznivě, trvá dle jízdního řádu od 18.08 hod. do 23.50 hod. To je na české poměry dobrá relace, jenže...

An English version of this article is in CLICK HERE

Na přestup v Praze zbývá asi čtvrt hodiny. A protože cesta z Plzně do Prahy (116 km) trvá celé dvě hodiny, třikrát po sobě chytila půlhodinové zpoždění (to už je cestovní rychlost rychlíku 46 km/hod !!!). A v tomto případě, požádáte-li během jízdy průvodčího, zjistí vám ochotně telefonem, zda na vás na Wilsonově nádraží počkají, anebo "můžete jet dalším spojem".

Vždycky mi průvodčí vyšel v tomto směru vstříc, informoval mne, ("oni na vás , bohužel, nepočkají" ) projevil slovní účast, pro cestujícího to totiž znamená prodloužení jízdy z necelých šesti hodin na hodin dvanáct, v pátek třináct.

Žádné pendolino vás nespasí, protože jede nikoli po vás, ale krátce před vámi. Když dráhy vyvěsily upozornění, že odškodní cestující, kterým ujel poslední spoj, šel jsem se zeptat (preventivně) na nádraží v Plzni, co mi nabídnou při takové situaci. "Nic, měl jste nastoupit cestu dříve! " zněla odpověď. Inu, když jsou si tak jisti, že mě k ničemu nepotřebují...

Vytisknout

Obsah vydání | Úterý 19.10. 2010