Strana zelených: Neomezujte pražskou veřejnou dopravu, šetřete na správném místě!

20. 1. 2010

¨tisková zpráva

Pro Stranu zelených je rozvoj kvalitní a dostupné veřejné dopravy, která mimo jiné přispívá ke zklidnění automobilové dopravy ve městě, dlouhodobou prioritou. Rušení vysoce využívaných nočních spojů, či prodlužování intervalů metra nebo tramvají je pro zelené nepřijatelné.

Odmítáme argumenty, že omezení MHD je nutné z důvodu úspor. Město musí šetřit na správném místě.

"Praha jednoznačně upřednostňuje rozšiřování silniční sítě a zanedbává rozvoj veřejné dopravy, což také bylo jedním z hlavních důvodů, proč zelení nepodpořili rozpočet města pro rok 2010", říká zastupitelka za SZ a členka dopravního výboru zastupitelstva hl. m. Prahy Petra Kolínská.

Mezi priority hlavního města by měla patřit větší podpora provozu stávajících tras metra či tramvají, nákup nových autobusů a tramvají a bezbariérové úpravy (např. vůbec nejvytíženější stanice metra I. P. Pavlova je nepřístupná pro osoby s omezenou možností pohybu, což se týká nejen seniorů a hendikepovaných osob, ale i všech rodičů s malými dětmi).* Investice na veřejnou dopravu činí v roce 2010 pouhých 14% celkových výdajů do dopravní infrastruktury (1,5 miliardy Kč), což považujeme za nedostatečné.*

Po absurdních plánech na výstavbu nových tras metra, (které vedou buď do polí - metro C, nebo do míst už dnes obsloužených tramvajemi - metro A), problémech od počátku provázejících výstavbu tunelu Blanka a dosud nepotrestaném miliardovém projektu Opencard přichází nenápadné návrhy na omezení linek MHD. "*Pokud město hledá finanční rezervy, musí je hledat jinde.* *Na místě je spíše prodloužení fungování metra a posílení linek, ne naopak*," dodává členka zastupitelstva hl. m. Prahy Zuzana Drhová.

Zastupitelé Strany zelených z těchto důvodů předloží na kontrolním výboru zastupitelstva zpracování auditu efektivity hospodaření DP a hospodárnosti při výstavbě tunelu Blanka.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 20.1. 2010