17. 4. 2009
Volba místopředsedkyně ČSSD: Barbie hledá Kena. Zn.: Nejsem nepopsanáSociálně demokratická strana se možná přejmenuje na sociálně spotřebitelskou. Protože marketing už dokonale překryl politiku. Výzkumy neanalyzují politologové, ale lidé se zkušeností se spotřebitelským chováním. Naleštěné tvářičky a slavná jména na kandidátkách znamenají vyprázdnění politiky na úroveň bulváru. Modelky, hokejisté a tlumočnice. Politické osobnosti nelze nahradit manekýnami. Diletantské vystoupení spolužačky Paroubkovy manželky při kandidatuře na místopředsedkyni stany překvapilo i otrlé partajní matadory. Neznalost nešla zakrýt. |
A tak se volba, která měla být tahákem zítřejšího zasedání ÚVV ČSSD, odkládá. Nová kandidátka dostane možnost se představit krajům, jejichž představitelé oznámili předsedovi, že novou kandidátku neznají, a tudíž nevidí důvod, proč by pro ni měli hlasovat. Hezký obličejíček atraktivní blondýny na místo ve vrcholném politickém orgánu, který rozhoduje o jménech ministrů i prioritách vyjednávání o státním rozpočtu, nestačí. Otázka, kterou jsem kladl včera článkem "Bude mít ČSSD místopředsedkyni jako "novou tvář"?" je - prozatím - vyřešena. Aby Borůvková uspěla, musela by získat nejméně tři pětiny hlasů členů ÚVV. Nátlak předsedy na funkcionáře strany má přesně opačný účinek, než Jiří Paroubek očekává. "K tomu bych nechtěla nic říkat," je nejčastější odpovědí Borůvkové na otázky, o kterých by měla manželka mnichovského konzula za několik měsíců rozhodovat. Ideální kandidátka. Otázka, proč by měla být místopředsedkyní, by měla zajímat především sociální demokraty. Když dělá chyby ODS volbou mačistických manekýnů do politiky, nemusela by tytéž chyby v růžové podobě opakovat ČSSD. |