3. 10. 2008
POZNÁMKA NA OKRAJ:A už je ta krize tady, neboli Obavy se uskutečňují drastickým způsobemJeště se někteří komentátoři pořád ptají, jestli záchranný plán americké vlády pomůže či nepomůže k odstranění finanční krize. Reakce amerických zákazníků však ukazuje své účinky nejen na tamějším trhu, ale i v Německu a v Japonsku. Ze zdánlivé finanční krize se stala reálná hospodářská krize, a to nejen kvůli klesající poptávce po domech, ale taky po automobilech. |
Díky celosvětově pracujícím počítačovým sítím se už 1. října vědělo všude, že hospodářská krize ve Spojených státech dostihla v září i Evropu . Toto si mohl přečíst "normální" spotřebitel, a tak poznat, že skutečná krize bude asi tvrdší, než se zatím část komentátorů domnívala. Tito komentátoři totiž nepochopili, že je lidské jednání závislé nejen na skutečných hospodářských podmínkách, ale i na důvěře v budoucí hospodářský státní i individuální soukromý rozvoj. Zářijový odbyt automobilů v USA ukazuje podle Spiegel Online toto:
A největší americká obchodní skupina pro prodej automobilů AutoNation prý očekává, že celkově poklesne odbyt automobilů proti loňsku o dvacet procent. Zajímavé na těch datech je pro znalce trhu i značek, že počet prodaných daimlerů se snížil jen o osm procent, v důsledku úspěchy značky Smart. Mercedez Benz prodal v září 2008 v USA o 16 procent aut méně než r. 2007. Kolo ekonomických vztahů se obrací do nevyžádaného směru. Odbyt aut klesá, ceny akcií klesají a budou se víceméně hroutit ještě více, důvěra v hospodářskou budoucnost se dále zhoršuje, lidé budou kupovat míň automobilů a nejen míň automobilů... Jaroslav Ungerman psal v Bl v zajímavém článku, že hypotéční krize už klepe na české dveře. Musím přiznat, že tam klepe nejen ta hypotéční krize -- nebo si myslíte, že by hospodářská krize mohla obejít ČR nějakým obloukem? |