4. 6. 2008
Liškovi: Na otevřený dopis otevřená odpověď"Primárním hybatelem by měl být skutečně pedagog. Primárním hybatelem je úředník"Odpověď ministrovi školství na jeho otevřený dopis od ředitelky speciální mateřské školy . Autorka svůj dopis sice podepsala, nicméně vzhledem k nátlaku a hrozbám, které na ni vyvíjí zřizovatel školy - radnice, ovládaná ODS, uveřejňujeme její dopis bez jména a identifikačních údajů. Vážený pane ministře, ve školství je již 20 minut po dvanácté, pro kvalitní školství potřebuji vysokoškolsky vzdělané lidi, dobré provozní pracovníky. Ty mám, ale zatím jsem nemusela propustit z důvodu neodbornosti jediného učitele, vždy proto, že jsme obdrželi rozpočet, který neumožnil tuto kvalitní předškolní péči, je tomu i v roce 2008 - který je přímo ohrožující pro potřeby dětí. Přidělené prostředky na pomůcky jsou k smíchu. Školní vzdělávací program tak mohu strčit do šuplíku a čekat až bude lépe? |
Jsem naprosto zodpovědná ředitelka, která ví, že státní rozpočet není bezedný, tudíž si umím zajistit i jinak finanční prostředky - granty, sponzoři, ale to není konstruktivní řešení. Další problém - naši zřizovatelé a jejich obrovské neodborné tlaky na ředitele škol, na jejich právní subjektivitu. Vedení radnic není o odbornosti.ale o .. prosím, doplňte si sám. Promiňte, slova o tom, co kdo zase připravuje a jaké má úmysly, již odmítám, okamžité činy! Nic jiného není na místě. Pane ministře, velká většina ředitelů a ředitelek jsou vysoce vzděláni v oblastech nejen pedagogických, ale i ekonomických, personálních , právních a dalších, proto znají a umějí okamžitě odhadnout, kam kroky radnic, parlamentu, vlád povedou. Primárním hybatelem by měl být skutečně pedagog. Primárním hybatelem je úředník. Až budu moci doplnit u pedagoga slůvko je, bude vzdělávání dětí se speciálními potřebami a jejich práva na vzdělávání s ostatními dětmi a vůbec vzdělávání prioritou! Vaši snahu mohu podporovat, až na státní speciální mateřské škole , které řídím a které zřizuje XXXXXXXXXXXXXXXX a platy financuje kraj XXXXXXXXXXXXXXXX, budou odpovídající podmínky pro práci s dětmi s handicapem, až dohadovací řízení o rozpočtech bude o dohadování a slyšení problémů ,ne o monologu jedné strany a hlavně nebude mne nutit v průběhu školního roku propouštět učitele, kvalitní učitele, omezovat speciální péči (při 100% naplněné škole a nadstandardním zájmu rodičů o vzdělávání dětí i zdravých) v naší mateřské škole, a to z důvodu, že se nevejdeme do normativu. Na školství určitě budou peníze až se školství stane prioritou radnic, vlád i parlamentu. Přeji Vám mnoho konkrétních poznávání školské problematiky a úspěchů ve Vaší práci ministra. |