17. 1. 2008
Vlaky a wifi |
Nevím, jakými vlaky jezdí pan Dvořák. Českými vlaky najedu ročně tisíce kilometrů, a i když mají dráhy mnoho jiných vad, nikdy jsem si nevšimnul, že by se cestující báli vytahovat počítač. Nepopírám ovšem, že takové výjimečné trati můžou existovat. Jen jsem trochu získal dojem, že celá krátká poznámka měla být blýsknutím ve stylu "taky jsem tím úžasným vlakem v Británii jel". Je však třeba si uvědomit, kolik takové jízdé ve VB stojí, a proč přes všechen ten skvělý komfort Britové radši létají ekologicky hrubě nešetrnými letadly. Možná, až budeme mít ve vlacích internet a letušky, budou stát tolik, že u nás budou jezdit autem už snad všichni. V příspěvcích šlo však především o připojení k internetu. Vysvětlí mi ti, kteří požadují zavedení WiFi, proč výzkumné týmy opakovaně varují před dlouhodobému vystavení lidí účinkům mikrovlnnch technologií a doporučují, aby se WiFi používalo co nejméně, resp. aby byly před ním upřednostněny klasické zásuvky? Budu propříště jezdit každou chvíli v prostorách zamořených vlnami, o jejichž bezpečnosti pro lidské zdraví stále panují silné pochybnosti? A nakonec, já osobně bez internetu vydržím i déle, než je čas potřebný k ujetí většiny významnějších tras v ČR. Pozn. JČ: Jízdenka Glasgow - Newcastle-upon-Tyne, 250 km, dvě a půl hodiny jízdy, stála 9,35 liber, tj. 345 Kč. Podobně jako u leteckých společností je jízdenku nutno koupit předem. |