7. 6. 2007
Hlava plná zpravodajství |
Josef Provazník v týdeníku Strategie spekuluje, jakouže to musí mít hlavu posluchač nové stanice Českého rozhlasu Radio Česko, když je tak velká a jak k tomu přijdou ti, jejichž zakončení krku zůstalo malé. Ano, Rádio Česko nevsadilo na veřejnoprávně tupou a rozbředlou vizuální prezentaci studia Anfas, kterou mrhá už dlouho peníze koncesionářů dnes už konkurenční Radiožurnál. V jednoduchosti je síla. A temně červený obdélník s dvěma bílými, stylizovanými postavičkami - informačními symboly - v jinak nepestrých Lidových novinách přehlédnout nelze. Strohé sdělení, strohá prezentace, strohé zpravodajství a strohá publicistika po celý den. Mezinárodně srozumitelný symbol. Shoda znaku a významu. Sdělnost. Hlavní cíl kampaně je posílit image zpravodajsko publicistické stanice s nulovým podílem reklamních žvástů i hudby. Hlava plná množství informací. A to je něco, co Josef Provazník mít dlouho nebude... Nedivím se, že to v něm vzbuzuje závistivou frustraci. Studiu Kafka Design nezbývá, než za sérii vizuálů Rádia Česko vyseknout poklonu. Nevyprávíme pohádky. Máte svoji hlavu. Načerpejte informace. To podstatné. To jsou reklamní slogany, které nás budou upozorňovat celý červen na vysílání zpravodajské stanice Českého rozhlasu, vysílající nején na internetu, ale i na satelitu v paketu Czech Link, v DVB-T a na frekvencích BBC World Service v krajských městech České republiky a v Praze na 101,1 FM. Už jsem se bál, že odvahu k jednoduchosti a prvoplánové reklamní sdělnosti v českých, poněkud komunikačně zatuchlých poměrech už nikdo nenajde. To podstatné: Radio Česko |