24. 10. 2006
Publikovala firma Makro na titulní stránce Lidovek své PR?Článek, který vyšel minulou středu (18. října) na titulní straně v Lidových novinách "Hit letošních Vánoc? Nafukovací sněhulák" vypadá velmi silně jako PR. Článek tvrdí, že protože se loni prodalo čtyři sta takových sněhuláků z umělé hmoty, proto budou letos tito sněhuláci hitem. Skutečná sofistika. Článek uvádí jako zdroj pro tuto informaci mluvčího společnosti Makro Cash and Carry. |
PR je tak zjevná, že to až bolí: "Ode dneška si mohou lidé koupit sněhuláka, který měří takřka dva a půl metru, nechybí mu klasická mrkev místo nosu ani uhlíkové knoflíky. Na rozdíl od svých klasických kolegů ale nikdy neroztaje. Je totiž z plastu", dovídáme se. Po tomto textu následuje podprahová zpráva pro stánkaře a restauratéry: sněhuláka je možno využít jako venkovního reklamního poutače, praví se v textu, čímž se ještě jasněji projevuje jeho úmysl. A ve snaze přesvědčit i ty, kteří by si snad nechtěli koupit něco tak kýčovitého, jako je sněhulák z umělé hmoty, text se snaží dokázat, že i umělé vánoční stromky byli kdysi zesměšňovány, ale "dnes o Vánocích svítí z oken snad každého druhého bytu". Takže je to článek, který zakládá svou premisu -- že letos o Vánocích budou sněhuláci z umělé hmoty hitem -- na čtyřech stech kusech prodaných loni. A na tom, co předpokládá firma Makro. To dost smrdí. |