23. 1. 2006
Kam se obrátit, jste-li nespokojeni s pražskými Dopravními podnikyV reakci na kritický článek o pražském Dopravním podniku posílám pár informací, které by mohly cestujícím pomoci, zvláště v souvislosti s nynější rozsáhlou akci zaměřenou proti cestujícím, kdy revizoři v dopravní špičce cíleně brání plynulosti dopravy, píše čtenářka Barbora Platzerová. |
Pokud má cestující pocit, že se zaměstnanci (pověření pracovníci) DP nechovají v souladu s přepravním řádem (nebo jakýmkoliv jiným předpisem), má možnost (i když minimální) obrany. Především písemnou nebo telefonickou stížnost, přičemž pokud DP dojdou k názoru, že je opodstatněná, řidič je citelně zasažen na platu, za každou uznanou stížnost cca 500 Kč pokuty. Takže v případě, kdy se vám zdá, že řidič otevřel dveře mimo zastávku, nezastavil v zastávce, nenechal vás vystoupit, jede "jak prase" atd. je ideální zaslat stížnost. Ta ovšem musí bezpodmínečně obsahovat číslo linky, čas a hlavně pořadí řidiče, najdete ho zvenku u tramvaje pod pravým zrcátkem na spodní hrané okna, u autobusu bývá vpředu v pravém dolním rohu. Není nijak velké, zpravidla je to bílý plastový obdélník cca 10x15cm s černým nebo modrým číslem, uvnitř je možné ho nalézt v kabině řidiče, řidič autobusu ho mívá někde v kabině vyvěšen (zpravidla na okně) jako součást jízdního řadu linky, většinou je vidět zvenku. Sériové číslo vozů není k ničemu, poněvadž dopravní podniky nemají evidenci, jaký řidič ve které tramvají právě jede. Pokud se vám nechce psát, doporučují hojně využívat tyto telefonní linky přímo na oddělení stížností: 296 192 067 296 192 068 296 192 033 Pokud byste měli pocit, že řidič je opilý nebo jiným závažným způsobem porušuje vyhlášku o pozemních komunikacích (drážní zákon), tak neváhejte a volejte policii. |