14. 9. 2004
Přiznání ztěžuje zapíráníKotrba: "Informace, uvedené v předmětném článku byly mou autorskou spekulací"Přiznávám se, že jsem špatně a nedovtipně pochopil altruistické úmysly majitele serveru Česká média, MUDr. (Dr. či snad PaeDr.?) Jaroslava Berky. Omlouvám se za to a slibuji, že už to vícektrát neudělám. Stalo se tak v článku, který se primárně věnoval kandidátovi na funkci náměstka ministra informatiky - "Dostál chce Duspivu jako Mlynářova náměstka". Přiznávám, že jsem nepochopil, jaké může mít internetový server Česká média klienty, obchodní zájmy a jakou škodu jim lze způsobit, jestliže vychází zdarma na internetu a jeho výrobou se zabývá několik redaktorů, aniž by jejich činnost mohla přinášet jednoduše pochopitelný profit. Přiznávám, že jsem si nedovedl představit, že by někdo jiný než straničtí aktivisté nebo profesionální vlivová a PR společnost mohla dělat mediální podporu akci, kterou pořádá senátor KDU-ČSL a zaměstnankyně této společnosti, která je navíc ve vedení Syndikátu novinářů (sic!). Přiznávám, že náplň práce společnosti s ručením omezeným, která má dle informativního výpisu z obchodního rejstříku (pořízeného dne 14. 9. 2004 v 19:53:27 a platného ke dni 13. 9. 2004) od 25. 4. 2002 zapsán jako předmět činnosti nejen agenturní činnost v oblasti kultury, ale i reklamní činnost a marketing, stejně jako činnost podnikatelských, finančních, organizačních a ekonomických poradců, jsem dodnes nepochopil. Je možné, aby obchodní rejstřík dlouhodobě obsahoval nepravdu? Stejně jako jsem nepochopil smysl akcí, na něž tato společnost zve politiky, mediální odborníky a členy různých mediálních rad (třeba mě), aby zde diskutovali o věcech, o kterých poté rozhodují či se k nim samostatně vyjadřují. Pro pobavení i poučení přidávám k tomuto stručnému konstatování mé vlastní žurnalistické nedostatečnosti korespondenci s vydavatelem deníku, který ale deníkem není, stejně jako pan Berka není a nemůže být vydavatelem. Protože i v České republice je vydavatelská činnost upravena zákonem, který přesně říká, co musí splňovat vydavatelství i vydávané periodikum. Minimálně musí mít vydávání periodik zapsané v obchodním rejstříku, což společnost Česká média s.r.o. kupodivu nemá. Minimálně musí mít tiráž s údaji dle zákona, což server Česká média nemá. Plné znění korespondence s Jaroslavem Berkou ZDE |
3Od: Jaroslav Berka [mailto:berka@ceskamedia.cz]
Odesláno: 13. září 2004 22:18
Věc: Odpověď
Pane Kotrbo, děkuji za odpověď na žádost internetového serveru www.ceska-media.cz o upřesnění argumentů pro Vaše tvrzení, že server Česká média je PR agenturou. Vzhledem k tomu, že ji náš právní zástupce neshledává relevantními pro Vaše tvrzení, žádáme Vás o omluvu na stránkách internetového serveru Britské listy a konstatování, že "informace, uvedené v předmětném článku byly Vaší autorskou spekulací". Za těchto okolností budeme považovat Vaše názory za nenapadnutelné a společnost Česká média s.r.o. nepoškozující. Dovolujeme si požádat Vás současně, aby jste Vaše tvrzení dementoval nejpozději do 14.9.2004 vč. Upozorňujeme Vás důrazně, že učiníme veškeré potřebné kroky proti Vaší osobě i proti internetovému serveru, na němž byly tyto lživé informace publikovány, v zájmu ochrany dobrého jména a obchodních zájmů internetového deníku Česká média. O dalším postupu společnosti Vás budeme průběžně informovat. S pozdravem
Dr. Jaroslav Berka
2From: Štěpán Kotrba [mailto:stepan@kotrba.cz]
Sent: Monday, September 13, 2004 3:17 PM
Věc: Přiznání ztěžuje zapírání
Vážený pane jednateli, dovoluji si vám odpovědět na Váš email, požadující odůvodnění označení společnosti Česká média s.r.o. jako PR agentury. Prozatím doufám postačí citace jedné věty z obsahu veřejně přístupného zdroje - serveru Česká média, jehož je vaše společnost provozovatelem:
"Diskusní večer pořádá senátor Adolf Jílek a Karolína Hloušková za
mediální podpory společnosti Česká média s.r.o., Českého rozhlasu 6 a VŠ JAK."
Zdroj: ČM Domnívám se, že poskytování mediální podpory akcím politiků se ztotožňuje s náplní práce firmy, zabývající se PR - public relations, čili vztahy s veřejností. Stejně jako se to dá říci o pořádání "events" - událostí, na kterých se tito politici a odborná veřejnost setkává a ujednocování stanovisek k nějakému odbornému tématu, které je předmětem rozhodování těchto lidí... Tolik k Vašemu mailu a doufám že Vám toto zdůvodnění postačí. Vzhledem k tomu, že ale veřejně deklarujete tuto mediální podporu i za ČRo 6, jsem toho názoru, že je nutné upozornit generálního ředitele ČRo Kasíka a šéfredaktora ČRo 6 Šterna, aby posoudili, zda je tato činnost - mediální podpora akce, jejímž spolupořadatelem je politik, a která se koná v objektu ústavní instituce - v souladu se zákonem o ČRo a Kodexem ČRo. Já osobně se domnívám, že nikoliv a že je v tomto případě nutno spolupráci ČRo 6 a Českých médií s okamžitou platností přerušit. S úctou Štěpán Kotrba
1Od: Jaroslav Berka [mailto:berka@ceskamedia.cz]
Odesláno: 11. září 2004 00:33
Věc: Žádost Vážený pane Kotrbo! V článku "Dostál chce Duspivu jako Mlynářova náměstka" publikovaném na serveru www.blisty.cz dne 11.9.2004 píšete: "Spolupracovníka PR agentury Česká média českokrumlovského podnikatele Berky a bývalého člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Zdeňka Duspivu doporučuje ministr kultury...". Rád bych Vás touto cestou požádal o prokázání svého tvrzení o tom, že server Česká média provozuje živnost obecně definovanou jako "PR komunikace" nebo jakoukoliv jí podobnou. Upozorňuji Vás, že Vaše tvrzení by mohlo serveru, který se zabývá mediální problematikou, zásadním způsobem poškodit dobré jméno, omezit jeho důvěryhodnost a narušit dobré vztahy s jeho klienty či případně způsobit jasně definovanou škodu. Věřím, že pro svá tvrzení naleznete dostatek nezvratných důkazů a bezodkladně nám je poskytnete.
Dr. Jaroslav Berka
Co je PRMezi praktiky a teoretiky je nejrozšířenější definicí public relations ta, která byla přijata v roce 1978 Institutem Public Relations (IPR).
V roce 1978 byla více než 30 národními a regionálními asociacemi PR na Světovém shromáždění přijata asociací PR "Mexická deklarace (Mexican Statement)". Deklarace zní:
Jiné odborné definice zahrnují:
K dnešnímu dni existuje ve světě více než 500 různých definicí PR. Bez ohledu na jejich množství je možné vybrat některé jejich společné prvky:
Zdroj APRA |