30. 8. 2004
Zpozdilá Mrázovka a české značení silnicTeď už s tím nic nenaděláme. Měli jsme dřív křičet a něco dělat proti zbytečnému zavádění těžké automobilové dopravy do takřka centra města - z předměstí Smíchova do Dejvic a zase ven na Karlovy Vary. Proč by ta doprava neměla jezdit kolem po jednom z dvou hotových kusů okružní dálnice H1? Jediný smysl mi to dává: soudruzi kopáči a betonáři se domluvili, že vydělají na státní zakázce. A je to hotové, pěkný sklep na jabka, ale pěkně drahý! A aby bylo dobře patrné, v jakém Kocourkově žijeme, poslali ještě na vozovku své mistry malíře. Všude po Česku narážím na negramotnost těch, kdo pořizují směrovky, dálniční tabule, upozornění a čáry na asfaltu. |
Na místních silnicích nejen severu kolem Prahy (Kralupy a okolí) se můžete klidně v noci ztratit a cedule vás pošlou leda do... Oblíbený trik je napsat určité omezení platnosti k velké ceduli tak malým písmem, že při devadesátce to prostě nerozluštíte. V civilizované zemi by správa dálnic mohla myslet taky o tom, že by bylo potřeba na každé velké směrovce zachovávat neproměnně vzdálený i bližší cíl, například na dálnici k Teplicím, kde jedeme někdy do Drážďan a jindy jen do Teplic, nebo někdy do Mostu a nechceme vjíždět do Žatce. Myslím, že máme na svých cestách fotit ty idiotské cedule a dávat je sem pro větší hanbu silničářů. Například ty, které Vás při výjezdu z Prahy na Černém mostě nedokážou namířit třeba na Brno: prostě přece! z Černého mostu naši lidi holt jezdí jenom na Hradec nebo na Boleslav, ne? Buran na příslušném úřadu to tak ví. Ale když nejste místní pracující lid, co jezdí semtam, nýbrž jste normální cestovatel, který si tuhle něco jede zařídit, a tamhle někoho navštívit, pak nezjistíte, že tam začíná okruh, který vás Jižní spojkou dovede až na Smíchov. To nemůžete zjistit, dokud nejdete na Hradec.
|