2. 1. 2004
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
4. 1. 2004

Egyptské aerolinie, jejichž letadlo havarovalo, byly vykázány ze Švýcarska

Egyptské aerolinie, jejichž letadlo v sobotu havarovalo do Rudého moře, měly z bezpečnostních důvodů zakázáno létat do Švýcarska, konstatovaly v neděli švýcarské úřady. Při sobotní havárii letadla Boeing 737 společnosti Flash Airlines zahynulo všch 148 osob na palubě.

Během běžné technické kontroly na curyšském letišti v říjnu 2002 byly objeveny nedostatky, konstatovala mluvčí švýcarského úřadu pro letectví. Společnost Flash Airlines měla dvě letadla a není známo, zda to, co v sobotu havarovalo, bylo v říjnu 2002 zadrženo v Curychu.

Mluvčí švýcarského federálního úřadu pro civilní leteckou dopravu konstatovala, že letadlo společnosti Flash Airlines tehdy porušilo předpisy Mezinárodní organizace pro civilní letectví. Nedostatky byly tak vážné, že to ospravedlňovalo okamžitý zákaz, konstatovala.

Švýcarské úřady požadovaly plné vysvětlení tohoto incidentu od letecké společnosti, avšak odpověď, kterou obdržely, byla "nedostatečná". Egyptský ministr dopravy však označil švýcarskou kritiku za "bezpodstatnou" a vyzval Švýcarsko, aby předložilo důkazy, pokud je má.

Mluvčí švýcarského úřadu pro letectví konstatovala, že jeho zpráva o Flash Airlines byla předána egyptským úřadům, ale "od té doby jsme neobdrželi žádnou reakci".

Společnost Flash Airlines konstatovala, že havarované letadlo bylo jen 10 let staré, pravidelně se podrobovalo technickým prohlídkám v Norsku a jeho pilotem byl letec s více než 5000 nalétanými hodinami.

Podrobnosti v angličtině ZDE
                 
Obsah vydání       2. 1. 2004
4. 1. 2004 British Airways nevpustí na palubu svých letadel ozbrojené stráže
4. 1. 2004 Proč byly odloženy lety z Londýna
3. 1. 2004 British Airways ruší některé lety z Londýna z bezpečnostních důvodů
4. 1. 2004 Egyptské aerolinie, jejichž letadlo havarovalo, byly vykázány ze Švýcarska
3. 1. 2004 Havárie serveru Britských listů
2. 1. 2004 Británie: Tukem zahlcené cévy varují před kouřením
2. 1. 2004 Jaká je budoucnost médií v České republice? Štefan  Švec
2. 1. 2004 Klausův novoroční projev byl rozumný Jan  Čulík
2. 1. 2004 Bílý dům je "nevstřícný k novinářům"
2. 1. 2004 Komu bude naslouchat prezident Bush v roce 2004?
2. 1. 2004 2003 - Rok Bushe Immanuel  Wallerstein
2. 1. 2004 George Bush - zoufalé selhání?
1. 1. 2004 Výňatky z knihy Jak Češi bojují v ČRo 6
2. 1. 2004 Papež požaduje, aby mezinárodní pořádek efektivně řešil konflikty
2. 1. 2004 Internetový podvod ze Španělska Pavel  Mareš
2. 1. 2004 Nikdy neodpovídejte na "nigerijské" dopisy
1. 1. 2004 Šťastný nový rok - jezděte autem! Josef  Vít
2. 1. 2004 Myslím, že se nemusíme bát Jan  Čulík, Josef  Vít
2. 1. 2004 Nemlčet o špatnosti Tomáš  Gawron, Petr  Wagner
2. 1. 2004 České školství: Není fér svádět vinu na studenty Jan  Raszyk
2. 1. 2004 Co jsme vlastně slavili? Radek  Chalupa
2. 1. 2004 Věta z římského kriminálu Zdeněk  Bárta
2. 1. 2004 Němečtí sociální demokraté: Jak co nejefektivněji zruinovat vlastní stát Miroslav Václav Steiner
29. 12. 2003 Nenechte si ujít: nový knižní výbor z Britských listů
27. 12. 2003 Jak čeští studenti rozčílili vatikánský rozhlas
30. 12. 2003 Globalizace omezuje sobectví národních elit
30. 12. 2003 Krádež náklaďáku Radek  Mokrý
30. 12. 2003 Není přípustné užívat ve vězeňství udavače Václav  Prochor
31. 12. 2003 Spojené státy vnucují zahraničním leteckým společnostem ozbrojené strážce
31. 12. 2003 Hospodaření OSBL za prosinec 2003
22. 11. 2003 Adresy redakce
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech