15. 12. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
15. 12. 2003

O reklamě a PR

Obávám se, zda morálka není dnes překonaná

Se zájmem jsem si přečetl vás sloupek ZDE, ve kterém reagujete na článek Štefana Švece ZDE, týkajícího se reklamy...

Asi s vašimi vývody příliš nesouhlasím. Uznávám, že vás pohled na věc stojí silných morálních argumentech, ale obávám se, zda tato morálka není dnes poněkud překonána mimo jiné proto, že přináší daleko více otázek nejen pro lidí, kteří reklamu dělají, ale i pro ty, kteří jsou reklamě vystaveni - tedy i pro vás.

Pokud byste na svých argumentech opravdu trval, musel bych se vás zeptat, zda máte zapotřebí číst deník Guardian, nepochybně skvěle noviny, které ovšem bojují o své místo na slunci i za cenu (mimochodem skvělých) reklamních kampaní velkých reklamních agentur. Reklamu na vaše oblíbené noviny tedy musel také vymyslet nějaký "overpaid slávě" (skvělý výraz, který použil Mark Borkowski, šéf velké PR agentury a mimo jiné sloupkař on line verze Guardianu) jen za tím účelem, aby si Guardian kupovalo více lidí a jeho náklad neklesl pod náklad Independentu...Mají tedy tito lidé reklamě věřit? Nebo je lživá a Guardian stojí za houby? Předpokládám, že nemají tolik času, aby tyto noviny podrobili vlastnímu zkoumání...

Jistě, všichni nepochybujeme o tom, že globální firmy a jejich reklama jsou fuj, ale co když dojde na reklamu na výrobky, které máme rádi? Lže ta reklama? A vadí nám, že v jejich ceně je zahrnuta neúměrně vysoká částka pro reklamní pracovníky, díky které nemohou mít lidé, kteří je vyrábějí, vyšší platy?

Je to jen jedna z otázek, které jste si ve svém sloupku zapomel položit. A zmínil jsem pouze jediný výrobek, který denně používáte...Ale podobných otázek je samozřejmě daleko víc.

A ještě jeden argument vám musím rozbít - Sira Anthony Hopkinse jste samozřejmě nikdy neviděl v televizi prodávat máslo. Důvod je prostý. Sir Anthony Hopkins, stejně jako většina dalších známých jmen v Hollywoodu po dohodě se svými publicisty reklamu velmi omezuje tak, aby mu nepoškodila image právě u lidí jako jste vy, ale zároveň nechce o ty lukrativní peníze přijít. Jak to udělá?

Jednoduše - natáčí reklamy v Japonsku. Na stránce www.japander.com, která je tomuto, v Hollywoodu celkem rozšířenému fenoménu věnována, najdete jeho reklamu na vůz Honda z roku 1995, ve které se vlní ve společnosti dvou blondýnek a přehrává image stárnoucího playboye. Užijte si ji.

                 
Obsah vydání       15. 12. 2003
14. 12. 2003 "České Vánoce", vizuální absurdita v centru Prahy Jan  Paul
14. 12. 2003 Saddám zadržen v podzemí jedné farmy v Tikrítu
15. 12. 2003 Slintající psi reklamy Štěpán  Kotrba
14. 12. 2003 Američané zajali Saddáma Husajna
15. 12. 2003 Zatčení Saddáma Husajna zpochybnilo nedotknutelnost arabských diktátorů
15. 12. 2003 Amnesty International: Tribunál navržen bez konzultací
14. 12. 2003 Evropská unie: největší krize za posledních 46 let
15. 12. 2003 EU a sebevědomé Polsko - a problémy pod stůl zameteme Vladimír  Rott
15. 12. 2003 Jak neopít Evropana rohlíkem Michal  Jurza
15. 12. 2003 Vive la France, vive la Tunisie ! Et vive l'amitié franco-tunisienne ! Simone  Radačičová
15. 12. 2003 Jsou údaje ze zdravotních registrů na prodej komukoliv za 15 tisíc? Ladislav  Kahoun
15. 12. 2003 Josef Lux - politik evropského formátu Petr  Jánský
15. 12. 2003 Ať žije průměrnost! Fabiano  Golgo
15. 12. 2003 Odmítám Golgův negativismus
15. 12. 2003 Novinářům by se správně mělo platit i za mlčení Radek  Mokrý
15. 12. 2003 Pravdivé informace neexistují Štefan  Švec
15. 12. 2003 Obávám se, zda morálka není dnes překonaná Luděk  Staněk
15. 12. 2003 Konečným cílem PR je důvěra Zdeněk  Verner
11. 12. 2003 Pozor! Nekupujte to! Nový knižní výbor z BL neobsahuje žádné informace o milostných aférách českých hereček!
12. 12. 2003 Brutální řešení Českých drah Fabiano  Golgo
12. 12. 2003 Pandořina skříňka plná hnědého uhlí a miliard Štěpán  Kotrba
12. 12. 2003 Rádio Beat: pište, ale nekritizujte! Jan  Paul
12. 12. 2003 Vatikán: další italská mafie? Fabiano  Golgo, Hana  Profousová
12. 12. 2003 Nejsme jako oni! Janek  Růžička
11. 12. 2003 Digitální, intelektuální televizní okruh BBC 4: Je to k něčemu?
30. 11. 2003 Hospodaření OSBL za listopad 2003
22. 11. 2003 Adresy redakce
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech