5. 12. 2003
Přechod --- je tak těžký?Mám na mysli tzv. zebra-přechody. Na některých umírají lidé dokonce opakovaně, přitom nejednou děti a mladiství, lidé na počátku života. Přitom se ví, že cenu lidského života nelze ničím jiným přijatelně vyčíslit. A znovu a znovu se jen konstatuje, že opět došlo na některém značeném přechodu ke smrtelnému úrazu chodce, ne-li několika chodců najednou. Jako dodatek zprávy pak je zpravidla sděleno jen to, že motorista jel nepřiměřenou rychlostí...
|
Mám na mysli tzv. zebra-přechody. Na některých umírají lidé dokonce opakovaně, přitom nejednou děti a mladiství, lidé na počátku života. Přitom se ví, že cenu lidského života nelze ničím jiným přijatelně vyčíslit. A znovu a znovu se jen konstatuje, že opět došlo na některém značeném přechodu ke smrtelnému úrazu chodce, ne-li několika chodců najednou. Jako dodatek zprávy pak je zpravidla sděleno jen to, že motorista jel nepřiměřenou rychlostí... Nelze opravdu konečně před takovými riskantními místy umístit zvýšené zvlněné prahy, které by přiměly k žádoucímu respektu vůči dopravním předpisům a dopravním značkám ty řidiče aut, kteří by nemínili respektovat ani značku upozorňující na ty jinak zrádné prahy? A na zvlášť nebezpečných místech (zvláště když řidič neví, zda má v pořádku brzdy) umístit ty prahy raději dvakrát za sebou? S upozorněním, že následuje hodně frekventovaný přechod pro chodce? (Nebo 15 %-ní klesání končící zatáčkou doprava? Pokud řidiči hrozil mikrospánek, snad by byl takto varován včas. A nákladní automobily by rovněž na takových místech nevjížděly do ložnic lidí, majících tu smůlu, že jejich domy jsou hned u silnice. A také by to zabíralo na nechráněných železničních přejezdech!) Ty prahy (zatím málokde v ČR realizované) by se daly na riskantních místech umísťovat v kombinaci vlnitý plech, zapuštěný do menšího množství betonu. Zvýšily by bezpečnost na silnicích, nevyžadovaly by velké náklady a byly by také pro řidiče prospěšné, neboť by jim umožnily vyvarovat se velmi dramatických nepříjemností. Ta jedna dopravní značka navíc upozorňující na ty prahy by pak určitě nestála za ignorování. A nebylo by třeba hořekovat nad tím, že máme nesvědomité řidiče... |
Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
7. 12. 2003 | Irácký plukovník: "Saddam skutečně měl možnost použít ZHN do 45 minut" | ||
7. 12. 2003 | Bruselská modlitba | Zdeněk Bárta | |
5. 12. 2003 | Vojáci na odstřel | Štěpán Kotrba | |
5. 12. 2003 | Přechod --- je tak těžký? | Miloš Dokulil | |
5. 12. 2003 | Věci vyžadují nápravu | ||
5. 12. 2003 | Milost je institut z jiného světa | ||
5. 12. 2003 | Justiční přehmaty: Václav Klaus odpověděl spolku Šalamoun | ||
4. 12. 2003 | Hrozí Itálii diktatura? | ||
4. 12. 2003 | Gripeny ministryně zdravotnictví Součkové | Martin Kunštek | |
4. 12. 2003 | Osudy lidí | ||
4. 12. 2003 | Čím stůně české zdravotnictví? | Ivan David | |
3. 12. 2003 | V Bhópálu už 19 let pokračuje největší průmyslová katastrofa v dějinách | Miroslav Šuta | |
3. 12. 2003 | Ohlédnutí | Jaroslav Hutka | |
3. 12. 2003 | Chudoba, ľudsko-právny prístup, súcit a sociálna spravodlivosť | Zuzana Kusá | |
3. 12. 2003 | Svět: Tempo přesunování pracovních sil do Indie se zrychluje |