18. 7. 2002
Monitor Jana Paula: Státní podnik Česká pošta se chová velmi privátněČeská pošta samozřejmě jak jinak od 1.září 2002 zase zdražuje své služby. Není to už žádné překvapení, a protože monopol má své výhody, kdo jiný než zákazník má zvyšování nákladů zaplatit. "Napište to na Špidlu", chce se ironicky říci, jenomže Česká pošta je administrativně hodně přebujelý orgán, jehož zaměstnanci až příliš viditelnou změnou osobní iniciativy během dvanácti let neprošli. Jsou stále nepružní, otráveni rodinnými problémy a v mnoha případech zažívám stále týž pocit, že je svými požadavky obtěžuji. Hlavní obrat jistě dělají řadový občané, rozesílajíce své pozdravy po všech koutech České republiky, nicméně vstřícnost státního subjektu k soukromé sféře je viditelnější. |
Za "bolševika" nebyl v podstatě problém odeslat jakoukoliv obálku nejrůznějšího tvaru, pokud se ovšem vešla do poštovní schránky. U přepážky nakonec ani to nehrálo svoji roli. Po roce 1989 byla tato vymoženost shledána jako přežitek a každý odesilatel musel povinně dodržovat předepsané nařízení jednotného listovního vzoru. Od 15.5.2002 došlo ale ke změně a tzv. atypická obchodní psaní už zase mohou obíhat své adresáty. Potíž je, že se tato exkluzivita týká výhradně hromadně podávaných zásilek, v minimálním počtu 1000 kusů. Podle slov zástupců České pošty uvítají tuto možnost především firmy, které chtějí oslovit své zákazníky nápaditou formou a dodávají, že kreativitě se meze nekladou. Jistě, starší občané ve své senilitě kreativní už stejně nejsou, populace středního věku má jiné starosti a milenci si mohou svoji náklonnost dávat najevo jinak, než zaslanou obálkou ve tvaru srdce. Útěchou pro obyčejné lidi ale budiž skutečnost, že každé takové atypické psaní je zatíženo částkou 0,50 Kč za jednu zásilku, takže vlastně ještě ušetří. Už ale neušetří u koupi kolků a nebo dálniční známky, kde je zase naopak cenově zvýhodněn smluvní prodej velkoodběratelům. O peripetiích s vybíráním peněz z Maxikarty, kterou jsem raději zrušil, už nechci ani hovořit. Nuže, Česká pošta je tu přece pro vás, nebo tak nějak to je. |
Česká pošta | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
18. 7. 2002 | Monitor Jana Paula: Státní podnik Česká pošta se chová velmi privátně | Jan Paul | |
17. 7. 2002 | Vysoká úroveň České pošty | Jan Čulík | |
12. 6. 2002 | Společnost Česká pošta shromažďuje osobní údaje občanů. Má na to povolení od Úřadu pro ochranu osobních údajů? | Daniela Pilařová | |
26. 2. 2002 | Zprivatizujme Českou poštu! | Martin Jareš |