19. 7. 2002
K funkčnosti služeb České pošty |
Služby ČP využívám prakticky každý den, protože zajišťuje mé spojení s externími spolupracovníky mé agentury. Nejčastěji posílám obchodní balíky, které spolu s EMS balíky mají být dle ČP (i ceny) tím nejspolehlivějším vnitrorepublikovým způsobem, jak dopravit cennou zásilku od odesílatele k adresátovi. ČP garantuje dodání balíku do druhého pracovního dne, u EMS včetně sobot a nedělí. Problém je, že tato garance není naplňována v praktickém provozu a zejména v poslední době jsme adresát i já rádi, když obchodní balík dorazí na místo určení za 2 až 3 dny. Proto jsem ČP položila následující otázky: Mail z 11 6.: Vážení, mám dotaz: Odpovědi jsem se dodnes nedočkala, zato mi 8. 7. napsala pracovnice novin Moravský jih (Břeclav), která ode mne - zdarma - dostává balíčky s knihami: "Balíček (s knihami) dovezlo pošťácké auto, paní pošťačka mi jej předala s tím, že je to dobírka a chtěla po mně 3 500 Kč. Koukala jsem na ni a řekla, že ho nechci, podepsala jsem odmítnutí zásilky a odešla jsem. Vzápětí na mě volala, že se spletla, že to je jen uvedená cena balíčku, nikoliv dobírka." Selhání jednotlivce? Pokud ano, pak spíše selhávání jednotlivců. Na Českou poštu je slyšet stále více stížností. Problém je zřejmě opět v monopolním postavení tohoto podniku, který ví, že ač bude zákazník nespokojen, neodejde, protože nemá kam. Dva další příklady z pobočky České pošty v Ostravě-Dubině: u speciálního okénka se vydávají balíčky, ovšem pokud máte zároveň dvě oznamky, z nichž druhá je např. na doporučený dopis, není vám vydán u zmíněného okénka, nýbrž si musíte jít stoupnout do druhé fronty, kde se vydávají zásilky dokonce dle počátečního písmene vašeho jména! Nedávno v takových dvou frontách stál můj manžel a byl svědkem následující scény: muž posílal u balíkového okýnka jakousi cennost a jako další službu žádal, aby mu byla prodána jakási obálka. Byl odkázán k vedlejšímu okénku. U něj si tedy vystál další frontu lidí, aby pak druhá pracovnice pošty sáhla po požadované obálce - do společného regálu, do nějž měla přístup i první pracovnice! Muž si to nenechal líbit a vřítil se k prvnímu okénku, kde se první úřednice zeptal, proč mu obálku nemohla prodat, když k ní měla stejný přístup jako druhá pracovnice. Žena neodpověděla. Zřejmě neměla co... Po jeho odchodu podotkla, že měl muž pravdu. Pomůže to k nápravě situace? Poznámka JČ: Ve čtvrtek se pracovníkům Letní filmové školy z Uherského Hradiště podařilo na poště v Brně ztracený balík filmů ze Skotska přítomností na místě najít, dosud však nikoliv vyreklamovat. |
Česká pošta | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
19. 7. 2002 | K funkčnosti služeb České pošty | Daniela Pilařová | |
18. 7. 2002 | Monitor Jana Paula: Státní podnik Česká pošta se chová velmi privátně | Jan Paul | |
17. 7. 2002 | Vysoká úroveň České pošty | Jan Čulík | |
12. 6. 2002 | Společnost Česká pošta shromažďuje osobní údaje občanů. Má na to povolení od Úřadu pro ochranu osobních údajů? | Daniela Pilařová | |
26. 2. 2002 | Zprivatizujme Českou poštu! | Martin Jareš |