Dovolila by si ČR zakázat prodej vozů koncernu VW?
3.10. 2015
Initial content
6. 10. 2015
Interní audit koncernu Volkswagen dosáhl pokroku při objasňování emisního skandálu. Někteří inženýři se podle mediální zprávy přiznali, že se podíleli na manipulacích. V aféře falšovaných hodnot emisí u Volkswagenu jsou k dispozici v rámci interního auditu společnosti první doznání. Informace ze serveru Spiegel přeložil pro Britské listy Milan Lelek.
Několik inženýrů VW souhlasně dosvědčilo, že instalovali v roce 2008 manipulační software, jak informovaly noviny Bild am Sonntag. V této době byl již dieselový motor 189 EA, který byl vyvíjen u VW od roku 2005, krátce před nasazením do sériové výroby.
V té době nebylo k dispozici žádné řešení, prostřednictvím kterého by bylo možno realizovat jak emisní předpisy, tak i dodrženy nákladů na motor.
Proto bylo rozhodnuto použít manipulační software, jak uvedli inženýři VW podle "BamS" zprávy do protokolu. V opačném případě by to znamenalo, že by bylo nezbytné velmi důležitý motorový projekt zastavit. Manipulované motory jsou v dieselových vozidlech od VW celosvětově, v samotném Německu jde o 2,8 milionů automobilů.
Dále je ale podle novin Bild am Sonntag nejasné, kdo vydal pokyn k instalaci manipulovaného software. V rozhovorech s koncernovou revizní skupinou obvinilo několik inženýrů bývalého šéfa vývoje Ulricha Hackenberga. Byl si prý minimálně vědom podvodu a údajně k němu zadal příkaz. K jeho roli existují nicméně protichůdná prohlášení, jak informovaly noviny. Člen představenstva Audi Hackenberg, který pracoval léta jako vedoucí vývoje pro VW, byl před týdnem poslán na dovolenou. Podle Bild am Sonntag nechtěl svá obvinění komentovat.
Noviny dále uvádějí, že Volkswagen pro manipulaci používá také software od dodavatele, firmy Continental. Zatímco byly v Severní Americe použity dvoulitrové dieselové motory s technologií Bosch, VW použil pro menší variantu objemu 1,6 litru systémy vstřikovacích čerpadel a vstřikovacích trysek od Continentalu.
Pötsch považuje situaci za ohrožení vlastní existence
Mluvčí firmy Continental Felix Gress uvedl pro Bild am Sonntag, že jeho společnost nemá žádný důkaz o zneužití své technologie: „Námi dodaný software nemohl manipulovat žádnými hodnotami emisí výfukových plynů." Kontroverzní program pro registrační testy přidal VW údajně samostatně.
Společně s dodavateli připravuje Volkswagen v současné době postup výzvy pro povolání vozidel do značkových servisů pro odstranění zakázané technologie z vozidel se vznětovým motorem. I když zřejmě u softwaru Bosch postačí update řídícího počítače (řídící jednotky), u systému Continental půjde o náročnější zásah, protože budou nezbytné i změny na motoru.
Nejen vnější pozorovatelé a odborníci hodnotí situaci u VW jako zjevně závažnou. Také předběžně jmenovaný dozorčí rada VW Hans Dieter Pötsch vidí automobilku v extrémně napjaté situace. Pötsch vystoupil na interní akci ve Wolfsburgu se zprávou o "existenčním ohrožení koncernu", jak uvedly v předstihu noviny Welt am Sonntag. Ale přesto si je jistý, že jsou schopni problémy řešit, pokud všichni potáhnou za provaz.
Podle informací je k dispozici také plánovaný investiční rozpočet více než 100 miliard EUR do roku 2018, jehož nasazení se zvažuje. Podle jednoho z informovaných pracovníků koncernu prý je „ mnoho příležitostí k úsporám“. Také programy energetické účinnosti, inicializované v létě roku 2014, by měly být dále prohloubeny. Koncern VW se odmítl těmto informacím vyjádřit.
Podrobnosti v němčině ZDE
Vytisknout3.10. 2015
Initial content
3.10. 2015
Po skandálu s podvodnými testy emisí v automobilce Volkswagen se nyní Česko, Slovensko a Maďarsko obává dopadů tohoto skandálu na ekonomiky svých zemí. Bank of America odhaduje, že skandál povede k poklesu HDP v těchto zemích o 1 až 1,5 procent...
29.9. 2015
If green lunatics (ie. environmental activists) did not exist, most car users would not give a damn about their car emissions. If the green idiots did not exist, the International Council for Clean Transportation would not have been given a s...
23.9. 2015
Podvody automobilky Volkswagen ohledně emisí škodlivých zplodin u 11 milionů automobilů zřejmě způsobily 1 milion tun emisí ročně navíc. Je to přibližně stejný objem emisí, jaký v Británii vypouštějí do ovzduší všechny elektrárny, všechna vozid...