Jak vypadá účet za plyn a elektřinu ve Velké Británii?

28. 9. 2013 / Jan Čulík

Čtenáři si ve větších počtech stěžují na ČEZ, že jsou jeho faktury za energie nepřehledné. Totéž se týká i jiných prodejců energií v České republice. Martin Sobotka, mluvčí ČEZu, argumentuje, že to tak musí být, neboť to určují zákony Evropské unie.

Kupodivu, ve Velké Británii - na rozdíl od Česka - zřejmě zákony Evropské unie umožňují, aby byla faktura za energie jasná, přehledná a férová. Přitom přece zákony Evropské unie musejí platit všude stejně...

No posuďte sami. Nepřivítali byste, kdyby vám české energetické podniky posílaly takové faktury, jakou jsme z angličtiny přeložili níže?

Prý by to v ČR porušovalo zákon... :)

Obávám se, že podstatou tohoto problému je idiocie českého školství. Žáky a studenty nutí v českých školách učitelé nesmyslně, aby memorovali množství encyklopedických informací, na základě mylné představy, že je podstatou inteligence, když má člověk v mozku co největší množství faktů. Ve skutečnosti je podstatou inteligence schopnost analyzovat skutečnost a vybírat to, co je podstatné. To však nikdo žáky v českých školách neučí, a pak vznikají takové nesmysly, jako jsou české účty za energie.

Ač mám k mluvčímu ČEZu panu Sobotkovi největší respekt a oceňuji, že se účastní diskuse s našimi čtenáři, musím poukázat na to, že spotřebitele OPRAVDU NEZAJÍMÁ, jaké dílčí částky platí jakým firmám a že za přenos energie tu a tam platí 10 nebo 50 Kč. To jsou interní podružnosti procesu dodávky energií, jimiž vůbec nemá být spotřebitel obtěžován.

V dnešním světě už neexistují polyhistoři, kteří by dokázali svým mozkem obsáhnout VEŠKERÉ INFORMACE. Proto dochází k dělbě práce. Používáte-li mobilní telefon, nepotřebujete vědět, jak se vyrábí anebo jak funguje a jaká je přenosová cesta dat k vám... Posedlost množstvím dat bez schopnosti vybírat to podstatné vede k chaosu.

Účet za plyn a elektřinu

Stav před touto fakturou

£468.38 přeplatek

Poplatky k úhradě z poslední faktury -- 25. červen 2013

£92.62

Vaše platby -- děkujeme:

+£201: 1. 7. 2013, +£177: 1.8. 2013,+ £177: 2.9. 2013


+£555.00

Poplatky k úhradě na této faktuře £270.14


Poplatky za plyn a elektřinu -- viz rozpis na straně 2

£285.85

Sleva

£28.57

DPH 5 % z částky £257.28

£12.86

Máte v současnosti přeplatek

£192.24 přeplatek

Nemusíte dělat nic. Dáme vám vědět na zvláštní stránce přiložené k této faktuře, anebo samostatným dopisem, pokud vám máme vrátit přeplatek. Jestliže vám přeplatek nevracíme, zahrnujeme ho do vaší další faktury.

Zkontrolovali jsme váš platební příkaz z hlediska vašich současných cen, vaší útraty a vašeho předchozího množství spotřebovaných energií.

Vypočítali jsme, že se váš platební příkaz nemusí měnit.

Odečet elektroměru a plynoměru

Odečet elektroměru

Období

Elektroměr č.

Předchozí

Současný

tarif

kilowatthodiny

25.6.13-16.9.13

4205010682

78358 odhad

79020 odečet zákazníka

normální

662

Odečet plynoměru

Období

Plynoměr č.

Předchozí

Současný

množství odebraného plynu

kilowatthodiny

25.6.13-16.9.13

G4A0051790401

29428 odhad

29778 odečet zákazníka

350 m3

3887

Poplatky za elektřinu a plyn

Poplatky za elektřinu

EON Energy Online

Od 25. června 13 do 16. září 13

Normální tarif 662 Kwh, cena 12,4 pencí za kWh

£82.09

Správní poplatek 83 dní, 26.09 pencí denně

£21.65

Mezisoučet poplatků od 25.6.13 do 16.9.13

£103.74

Poplatky za plyn

EON Energy Online

Od 25. června 13 do 16. září 13

Plyn spotřebováno 3887 kWh za 4,128 pencí za kWh

£160.46

Správní poplatek 83 dní, 26.09 pencí denně

£21.65

Mezisoučet poplatků od 25.6.13 do 16.9.13

£182.11

Celkový součet poplatků za elektřinu a plyn (bez slevy a DPH): £285.85

Energy Tracker:

Kolik energií používám každý den?

Elektřina:

8 kWh v současnosti

11 kWh loni

Plyn:

46,8 kWh v současnosti

48 kWh loni

Kolik energií spotřebuji v nadcházejících 12 měsících?

Loni jste spotřeboval 3710 kWh elektřiny a 38,276 kWh plynu.

Podle našeho odhadu letos spotřebujete:

Elektřina: £525

Plyn £1583

Máte stížnost?

Někdy se nám něco nepovede. Prosím, sdělte nám to, protože opravdu chceme dělat věci dobře. Zatelefonujte našemu týmu pro řešení stížností. Pokud nebudete spokojeni, mají kvalifikaci na to, aby vám sdělili, co od nás můžete očekávat a co se stane pak.

Zatelefonujte na číslo 0345 300 6301 anebo pošlete email prostřednictvím stránky eonenergy.com/contact anebo nám napište na adresu E.ON, PO Box 9069, Notthingham, NG1 98U.

Pokud nevyřešíme vaši stížnost do 8 týdnů, můžete zatelefonovat obmudsmanovi pro energetiku, číslo 0330 440 1624.



Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 27.9. 2013