Jak vypadá účet za plyn a elektřinu ve Velké Británii?
28. 9. 2013 / Jan Čulík
Čtenáři si ve větších počtech stěžují na ČEZ, že jsou jeho faktury za energie nepřehledné. Totéž se týká i jiných prodejců energií v České republice. Martin Sobotka, mluvčí ČEZu, argumentuje, že to tak musí být, neboť to určují zákony Evropské unie.
Kupodivu, ve Velké Británii - na rozdíl od Česka - zřejmě zákony Evropské unie umožňují, aby byla faktura za energie jasná, přehledná a férová. Přitom přece zákony Evropské unie musejí platit všude stejně...
No posuďte sami. Nepřivítali byste, kdyby vám české energetické podniky posílaly takové faktury, jakou jsme z angličtiny přeložili níže?
Prý by to v ČR porušovalo zákon... :)
Obávám se, že podstatou tohoto problému je idiocie českého školství. Žáky a studenty nutí v českých školách učitelé nesmyslně, aby memorovali množství encyklopedických informací, na základě mylné představy, že je podstatou inteligence, když má člověk v mozku co největší množství faktů. Ve skutečnosti je podstatou inteligence schopnost analyzovat skutečnost a vybírat to, co je podstatné. To však nikdo žáky v českých školách neučí, a pak vznikají takové nesmysly, jako jsou české účty za energie.
Ač mám k mluvčímu ČEZu panu Sobotkovi největší respekt a oceňuji, že se účastní diskuse s našimi čtenáři, musím poukázat na to, že spotřebitele OPRAVDU NEZAJÍMÁ, jaké dílčí částky platí jakým firmám a že za přenos energie tu a tam platí 10 nebo 50 Kč. To jsou interní podružnosti procesu dodávky energií, jimiž vůbec nemá být spotřebitel obtěžován.
V dnešním světě už neexistují polyhistoři, kteří by dokázali svým mozkem obsáhnout VEŠKERÉ INFORMACE. Proto dochází k dělbě práce. Používáte-li mobilní telefon, nepotřebujete vědět, jak se vyrábí anebo jak funguje a jaká je přenosová cesta dat k vám... Posedlost množstvím dat bez schopnosti vybírat to podstatné vede k chaosu.
Účet za plyn a elektřinu
Stav před touto fakturou |
£468.38 přeplatek |
Poplatky k úhradě z poslední faktury -- 25. červen 2013 |
£92.62 |
Vaše platby -- děkujeme: +£201: 1. 7. 2013, +£177: 1.8. 2013,+ £177: 2.9. 2013 |
+£555.00 |
Poplatky k úhradě na této faktuře £270.14 |
|
Poplatky za plyn a elektřinu -- viz rozpis na straně 2 |
£285.85 |
Sleva |
£28.57 |
DPH 5 % z částky £257.28 |
£12.86 |
Máte v současnosti přeplatek |
£192.24 přeplatek |
Nemusíte dělat nic. Dáme vám vědět na zvláštní stránce přiložené k této faktuře, anebo samostatným dopisem, pokud vám máme vrátit přeplatek. Jestliže vám přeplatek nevracíme, zahrnujeme ho do vaší další faktury.
Zkontrolovali jsme váš platební příkaz z hlediska vašich současných cen, vaší útraty a vašeho předchozího množství spotřebovaných energií.
Vypočítali jsme, že se váš platební příkaz nemusí měnit.
Odečet elektroměru a plynoměru
Odečet elektroměru
Období |
Elektroměr č. |
Předchozí |
Současný |
tarif |
kilowatthodiny |
25.6.13-16.9.13 |
4205010682 |
78358 odhad |
79020 odečet zákazníka |
normální |
662 |
Odečet plynoměru
Období |
Plynoměr č. |
Předchozí |
Současný |
množství odebraného plynu |
kilowatthodiny |
25.6.13-16.9.13 |
G4A0051790401 |
29428 odhad |
29778 odečet zákazníka |
350 m3 |
3887 |
Poplatky za elektřinu a plyn
Poplatky za elektřinu
EON Energy Online
Od 25. června 13 do 16. září 13
Normální tarif 662 Kwh, cena 12,4 pencí za kWh |
£82.09 |
Správní poplatek 83 dní, 26.09 pencí denně |
£21.65 |
Mezisoučet poplatků od 25.6.13 do 16.9.13 |
£103.74 |
Poplatky za plyn
EON Energy Online
Od 25. června 13 do 16. září 13
Plyn spotřebováno 3887 kWh za 4,128 pencí za kWh |
£160.46 |
Správní poplatek 83 dní, 26.09 pencí denně |
£21.65 |
Mezisoučet poplatků od 25.6.13 do 16.9.13 |
£182.11 |
Celkový součet poplatků za elektřinu a plyn (bez slevy a DPH): £285.85
Energy Tracker:
Kolik energií používám každý den?Elektřina:
8 kWh v současnosti
11 kWh loni
Plyn:
46,8 kWh v současnosti
48 kWh loni
Kolik energií spotřebuji v nadcházejících 12 měsících?
Loni jste spotřeboval 3710 kWh elektřiny a 38,276 kWh plynu.Podle našeho odhadu letos spotřebujete:
Elektřina: £525
Plyn £1583
Máte stížnost?
Někdy se nám něco nepovede. Prosím, sdělte nám to, protože opravdu chceme dělat věci dobře. Zatelefonujte našemu týmu pro řešení stížností. Pokud nebudete spokojeni, mají kvalifikaci na to, aby vám sdělili, co od nás můžete očekávat a co se stane pak.
Zatelefonujte na číslo 0345 300 6301 anebo pošlete email prostřednictvím stránky eonenergy.com/contact anebo nám napište na adresu E.ON, PO Box 9069, Notthingham, NG1 98U.
Pokud nevyřešíme vaši stížnost do 8 týdnů, můžete zatelefonovat obmudsmanovi pro energetiku, číslo 0330 440 1624.
Vytisknout
Obsah vydání | Pátek 27.9. 2013
-
29.9. 2013 / Důchodci by se měli probudit29.9. 2013 / Rakouské volby: Extrémisté jen těsně třetí28.9. 2013 / Ceny elektřiny v ČR a v Británii29.9. 2013 / Sofistikovaná zlodějina - o ČEZu a nejen o něm29.9. 2013 / Cena elektřiny, gigant ČEZ a já...27.9. 2013 / Globální oteplování je nyní "nesporné"27.9. 2013 / Moc nejen korumpuje, ale také mění vaši mysl27.9. 2013 / Nikdy nevím, kolik ČEZu zaplatím26.9. 2013 / ČEZ ignoroval naši změnu adresy26.9. 2013 / Proč mi ČEZ účtuje své bankovní poplatky?26.9. 2013 / Co bude ČEZ dělat s problémem nepříjemně překvapovaných odběratelů náhlými horentními účty?26.9. 2013 / Asad nevylučuje americký útok25.9. 2013 / Barbora Hodková-KnoblochUspořádání ve státě musí být takové, aby se nastolil stav, kdy se jeho obyvatelům žije pohodově25.9. 2013 / Sledování spotřeby energie15.9. 2013 / Hospodaření OSBL za srpen 2013