ČEZ ignoroval naši změnu adresy

26. 9. 2013

Chtěl bych dodat jen pár vět k fungování korporací typu ČEZ. Před zhruba pěti lety jsem se stěhoval do nového bydliště. Mimo jiné jsme poctivě nahlásili jak plynárnám, tak dodavateli elektrické energie, jíž byl mimochodem právě ČEZ, změnu odběrného místa a změnu adresy, píše Ivan Koutník.

Jaké bylo naše překvapení, když jsme zjistili, že ČEZ tuto změnu nevzal na vědomí. Nahlásili jsme tedy změnu znovu, ovšem ani to nepomohlo.

Ke skutečné nápravě došlo asi až napotřetí u přepážky na klientském centru.

Jistě nemusím vysvětlovat, jak blízko může být od takovéhoto pochybení k finančním problémům, nebo dokonce k exekuci.

Nikdo od distributorů energie nechce, aby tuto dodávali zdarma, jak se snaží rádobyvtipně podsouvat pan Sobotka. Bylo by ovšem slušné projevit pochopení pro případné pochybení klientů, už z toho důvodu, že se jim nevyhnou ani samotní dodavatelé.

Pan Sobotka argumentuje, že paní Stoklasová je na tom tak špatně, že by jí ani splátkový kalendář nepomohl. A okamžité zesplatnění celé částky jí tedy pomůže víc?

Co jí dává větší šanci na zaplacení?

A co tedy je a co není likvidační chování?

Ano, důvodem existence korporací je zisk. To není představa, to je prostě fakt.

Na mne to celé ovšem působí tak, že před pomalým nejistým splácením dávají přednost rychlému vysvlečení dlužníka do trenek a celé to počínání zakrývají fíkovým listem vyrobeným z férové nutnosti dodržování vlastních obchodních podmínek.

Jsem upřimně rád, že se mi před lety podařilo těmto obchodním podmínkám dostát i přesto, že ČEZ na tom tenkrát příliš mnoho zájmu neprojevil.

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 26.9. 2013