Moje zkušenost s Českou pojišťovnou

4. 12. 2012

Překvapuje mne, že s Českou pojišťovnou jsem neměl potíže jen já, píše František Hájek. Platil jsem České pojišťovně povinné ručení za starší auto (2800 Kč ročně) ve dvou splátkách. Vše probíhalo první čtyři roky v pohodě. Pak mi přišel dopis, v kterém mi poděkovali za placení převodem a upozornili mne, že nadále nebudou posílat složenky.

Napadlo mne, že při zisku, který tento podnik má, by mohli posílat i obálky se zlatou ořízkou, nicméně jsem se je mailem požádal, aby mi tuto zprávu potvrdili, že pokud je pravdivá, přejdu k jiné pojišťovně.

(Evidenci plateb si vedu tak, že na fakturu připíchnu útržek složenky, nebo potvrzení z převodu u pošty a založím, o zdlouhavé hledání ve výpisech z účtu nemám zájem.)

Přišlo mi oznámení, že mám nastaveno posílání složenek. Pro jistotu jsem si udělal poznámku do kalendáře.

K další splatnosti složenka nepřišla, přišla až po dvou urgencích ručně vyplněná!

Když nepřišla ani k dalšímu datu splatnosti, stačil jsem ještě termín a poslal poštou výpověď smlouvy, na což mi obratem odpověděli, že pokud od tohoto úmyslu upustím, složenky budou posílat a navíc mi pojistku zlevní o 300 Kč.

Já už jsem molochu ČP nevěřil, a přešel jsem k ČSOB (přestal jsem podporovat Rakušany a nyní podporuji Belgičany), ti bez dlouhých řečí mi na stejné auto stanovili pojistné 2000 Kč ročně, složenky chodí jako hodinky, případné změny nebo dotazy vyřizují obratem a jsem spokojen.

Potvrdilo se mi, že další setrvávání u ČP by nebylo rozumné.

Neposílání složenek je poslední dobou hit; i ČEZ přestal posílat složenky, jenže u každoročního vyúčtování je alespoň tabulka s daty a částkami jednotlivých splátek, které mohu posílat kumulovaně.

Podobně můj internetový poskytovatel (novořečí provider).. Abych nemusel platit každý měsíc, jednou za rok požádám o vystavení roční faktury, která přijde mailem, vytisknu ji, připíchnu na ni potvrzení o převodu, založím a mám na rok pokoj... .

Vytisknout

Obsah vydání | Úterý 4.12. 2012