Žižkovské nádraží by mohlo zmírnit dopravní zátěž v hlavním městě

20. 1. 2012

Nevím, zda je nutné vyhlašovat Žižkovské nádraží kulturní památkou a uvažovat o nějakém alternativním využití. Protože bydlím vedle vlečky na toto nádraží, tak vím, že po vlečce stále ještě jezdí nákladní vlaky s kontejnery na toto nádraží. Kdyby místo nechutně drahých tunelů pro automobilovou dopravu pod celou Prahou mohl být postaven jeden pro metro, které vede jen kousek od onoho nádraží, mohlo by se hlavní město zásobovat v noci metrem a rozvoz na krátké vzdálenosti od stanic metra by mohl probíhat elektromobily (pamatujete ještěrky?). Asi by se podstatně snížila nákladní doprava v Praze a podstatně snížilo množství exhalací, píše Miloslava Obermajerová.

A ještě Jarovská spojka. Nevím, jak si vynálezci této spojky představují, že místo jedné koleje postaví čtyřproudovou silnici. Na jedné straně část soukromých pozemků,lesopark, teplovod a soukromé domky ve starých Malešicích, na druhé kousek od koleje paneláky, ve kterých zcela nedávno prodávala radnice sice revitalizované, ale 37 let staré byty nájemníkům za předražené ceny a také Autoservis Jarov (nevím, komu patří). No a pak dál je viadukt pro jednu kolej. Umíte si představit to množství dotčených kvůli jednomu "geniálnímu" nápadu?

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 20.1. 2012