Stačí jen říkat, že děláte průzkum veřejného mínění, reprezentativní být nemusí
12. 1. 2010 / Michal Škop
Měl bych připomínku k textu p. Hanniga:"Jak se u nás dělá "seriózní" předvolební průzkum jako předvolební politická manipulace", píše Michal Škop. Průzkumy společnosti Sanep mají další velký problém s důvěryhodností, neboť jsou založeny na internetovém dotazování, tedy a) vůbec nepokrývají populaci mimo internet, b) zahrnuje jen ty, kteří chtěli být zahrnuti. Sice píší, že výsledky nějak upravují, aby odpovídali celé populaci, ale není jasné jak oni konkrétně to dělají a je otázka, zda to vůbec obecně půjde. Výsledky z těchto průzkumů by seriózní médium vůbec nemělo zveřejnit, bohužel v ČR je zveřejňují snad všichni.
VytisknoutObsah vydání | Úterý 12.1. 2010
-
12.1. 2010 / Internet v Dobré Vodě: Dopadlo to dobře12.1. 2010 / Pět muslimů odsouzeno v Anglii za "výhrůžné chování"12.1. 2010 / Michal ŠkopStačí jen říkat, že děláte průzkum veřejného mínění, reprezentativní být nemusí12.1. 2010 / Miloš DokulilProsinec tu byl nejen k bilancování, ale také nejednou k rozpačitým předsevzetím11.1. 2010 / Vláda Google12.1. 2010 / A proč jen anglicky?12.1. 2010 / Bezdomovci potřebují zvláštní přístřeší11.1. 2010 / Jak vypadá kapitalistická "lidská tvář" a realita9.1. 2010 / Hospodaření OSBL za prosinec 2009