Stačí jen říkat, že děláte průzkum veřejného mínění, reprezentativní být nemusí

12. 1. 2010 / Michal Škop

Měl bych připomínku k textu p. Hanniga:"Jak se u nás dělá "seriózní" předvolební průzkum jako předvolební politická manipulace", píše Michal Škop. Průzkumy společnosti Sanep mají další velký problém s důvěryhodností, neboť jsou založeny na internetovém dotazování, tedy a) vůbec nepokrývají populaci mimo internet, b) zahrnuje jen ty, kteří chtěli být zahrnuti. Sice píší, že výsledky nějak upravují, aby odpovídali celé populaci, ale není jasné jak oni konkrétně to dělají a je otázka, zda to vůbec obecně půjde. Výsledky z těchto průzkumů by seriózní médium vůbec nemělo zveřejnit, bohužel v ČR je zveřejňují snad všichni.

Vytisknout

Obsah vydání | Úterý 12.1. 2010