3. 2. 2009
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
3. 2. 2009

Mravní zpustlost učitelek a mravní zpustlost společnosti aneb právo na orgasmus

pokračování reakce na článek Jana Čulíka "Brutální zotročení znojemské "učitelky"", dovysvětlené autorem v poznámce vůči mé reakci "PORNO S UČITELKOU: Čím se liší Čulík od znásilňovatele?"

S Janem Čulíkem je potíž polemizovat. Argumenty právní nahrazuje argumenty morálními a logika kulhá. Role jsou jasné: jde o znásilnění, nebo nejde? Kdo je agresora a kdo oběť? Kdo je prznitel a kdo zneuctěný? V případě že to nevíme, pak svoboda sexu má různou podobu, jak zajisté přisvědčí nejen dospělí , ale hlavně sexuologové.

Sexuální představivost je dnes mnohdy natolik ovlivněna komerčním sexuálně explicitním videoobsahem, že to, co je "normální" v evropské kultuře, už dávno určují scénáristé porna a spisovatelky liberálně feministických návodů v lifestylových časopisech a výukových knihách.

Vzhledem k tomu, že neznáme psychologické podrobnosti případu, mediální výpovědi jsou pokřivené strachem či autostylizací, je opravdu nesmírně složité určovat z videa, co byla hra opilých dovádivců, kteří to mají rádi "natvrdo" a za "světla ramp" co sázka a co třeba svérázné freudovské vyrovnání se s křesťanskou výchovou potlačenými pudy a katolickým vzděláním mladé moravské učitelky. Nic s tím nemá ani co dělat její autorita . Naopak. Její žačky dělají mnohdy totéž, aniž jim je osmnáct. Stejně divoce. Stejně podivně, viděno očima Jana Čulíka. Na záchodku, na diskotéce, pod katedrou či v šatně. Tím, že učitelka překročila pomyslnou autoritativní bariéru učitel-žák, mohla si naopak svou autoritu upevnit. Role se obrátily. Z učitelky se stala žačka předěmětu, který se na škole neučil a ve kterém jak vidno, byli studenti vzděláni... A ve zkoušce obstála. Tomu by nasvědčovala i petice žáků za její setrvání ve škole. Nejspíše se jim to líbilo... Kdoví, co budou učni ze školy potřebovat v životě víc

Míra verbálního, psychického i fyzického násilí při styku může být také různá, stejně jako role. SM orientace může mít různé podoby, nejen ty známé ze sexshopů. Role submisivního může připadnout jak muži, tak ženě. Určit na základě vlastních sexuálních preferencí deviaci či sexuální násilí je pro laika těžké, ne li nemožné. To ani bohemista nedokáže... Nedokáží to ani profesionální psychologové a sexuologové. Z videa se to poznat nedá. Proto přijatelnost definují jako vzájemný aktivní nebo pasivní souhlas, který trvá i po styku a k určení, zda žena byla znásilněna, potřebují mimo výpovědi i vyšetření případného fyzického poškození poševní stěny. A i to nebývá vždy průkazné. Nejméně se dá podvádět to svalstvo, které vůlí ovlivňujeme nejméně. Předpokládám, že gynekologické zkoumání učitel Jan Čulík u moravské učitelky neprováděl... Šedivá je teorie, zelený strom života.

                 
Obsah vydání       3. 2. 2009
3. 2. 2009 Sarkozy se probudil: Le Figaro píše o "velké evropské prázdnotě" Josef  Brož
3. 2. 2009 Írán vyslal satelit na oběžnou dráhu
3. 2. 2009 V Číně přišlo 26 milionů lidí v důsledku hospodářské krize o práci
3. 2. 2009 Dobře jim tak!
3. 2. 2009 Pornografie
3. 2. 2009 Zelená představa o řešení ekonomické krize: Rodiny špinící ovzduší by měly platit vyšší daň
3. 2. 2009 Úžasný ostravský vzduch a moje astma
3. 2. 2009 Fištejnova nenávist Daniel  Veselý
3. 2. 2009 Kde je Člověk v tísni, když jsou lidé v tísni?
3. 2. 2009 Umění žít svobodně -- z deníku nastupující normalizace Michal  Petřík
3. 2. 2009 Kdopak mezi námi takhle ještě pochodoval "s láskou" k přísaze? Miloš  Dokulil
3. 2. 2009 Sníh v Británii
3. 2. 2009 Ani Luftwaffe nezabránila londýnským autobusům, aby přestaly jezdit... Sníh ale ano
3. 2. 2009 Ivan Vosecký protestoval proti násilí v Gaze
3. 2. 2009 Vsadíme na "změnu"? "Ano, můžeme!" Miloš  Dokulil
3. 2. 2009 Dvojí metr české justice Josef  Vít
2. 2. 2009 Dvě tváře Zelených: Pouze šestinu zajímá program
2. 2. 2009 Máme na "to" také my v ČR? Miloš  Dokulil
1. 2. 2009 Resources in English on Czech film, literature and politics
3. 2. 2009 I jiné pacienty probírají z umělého spánku. Kdo se o to zajímá? Štěpán  Kotrba
3. 2. 2009 Už je to tady: trh s videoobsahem se začíná pomalu hroutit
3. 2. 2009 Občanské protiradarové hlídky před poslaneckou sněmovnou
2. 2. 2009 Havlův dopis Johaně, pohyblivé Warholovy obrazy a další příběhy, nejen Benjamina Buttona Josef  Brož
3. 2. 2009 K financování české vědy Boris  Cvek
3. 2. 2009 Internetová Edice hostů do pátého ročníku Miroslav  Vejlupek
3. 2. 2009 Mise na Mars? Ani náhodou Petr  Litoš
3. 2. 2009 Mr. 10 Vít  Klíma
2. 2. 2009 O Zlém systému, slepotě intelektuálů a podivuhodné zradě Bohuslav  Binka
2. 2. 2009 O freudovské cestě k univerzáliím aneb Nezobecňuj z jednoho případu, zobecňuj ze dvou Karel  Dolejší
2. 2. 2009 Theodore Dalrymple
2. 2. 2009 Davos 2009: vyhne se svět protekcionismu? Ludmila  Štěrbová
2. 2. 2009 Červivé plody davoského konsensu Radovan  Baroš
31. 1. 2009 Iluze o hospodářském růstu Jaroslav  Ungerman
31. 1. 2009 Černý scénář mediálního trhu se začíná naplňovat Štěpán  Kotrba
3. 2. 2009 Znojemskou učitelku vlastně znásilnili
3. 2. 2009 Mravní zpustlost učitelek a mravní zpustlost společnosti aneb právo na orgasmus Štěpán  Kotrba
3. 2. 2009 Sadomasochismus to tedy nebyl Jan  Čulík
31. 1. 2009 Hospodaření OSBL za leden 2009