13. 8. 2007
Jak Telefónica trestá své zákazníky, kteří chtějí platit méněZcela jistě marním čas s Telefónicou, jejíž nadace spustila kampaň proti šikaně. To je na tom to pikantní, tzv.buzeraci jsem naposledy zažil na vojně, ale Telefónica 02 Czech Republic se mnou dělá totéž. Dluží mi peníze a zřejmě proto, že jsem se jejich vynikající služby rozhodl redukovat, dali mi pocítit svoji sílu a převahu. |
Snažím se ale s globálním systémem neválčit a chci jím být co nejméně obtěžován, avšak moje nezávislost má své hranice, zatím stále ještě používám třeba elektřinu, vodu a internet. Jaké bylo mé překvapení po návratu z několikadenní cesty, když jsem zjistil, že mě od něho Telefónica odřízla. Dovolat se jim byla opravdu řehole, proč dělat lidem služby jednodušší, když to jde mnohem složitěji. Integrovaný bývalý Český telecom se v nich skutečně nezapřel. V březnu 2007 jsem na nejbližší prodejně Černý Most Praha 9, Chlumecká 765, netuše, že jde "jen" o obchodního partnera Datart International, a.s., podepsal Žádost o změnu tarifu z Eurotel Data Expres na Internet Mobil 512 a čekal jsem na okamžik, až budu příští měsíce platit méně. K mému překvapení se ale nedělo nic, další faktury přicházely stále na starý paušál, podle reklamních sloganů pružně se rozvíjející společnost na mě nějak zapomněla. V červnu 2007 jsem si proto vystál hodinovou frontu v tzv.značkové prodejně společnosti Telefónica a.s.na Sokolovské 352 v Praze 9. Po jejich vysvětlení, že se mám příště raději obracet přímo na pobočku, podepsal jsem zde reklamaci dosavadního postupu a novou Žádost o změnu s tím, že červnová faktura bude z části uhrazena pro mne dobropisovanou částkou, jež vznikla z rozdílu faktur za duben, květen, červen a zbytek zaplatím zaslanou složenkou. S nadějí jsem otevíral fakturu za měsíc červenec 2007 a nevěřil svým očím, byla mi opětovně účtována stále stejná, tedy nezměněná cena za starý paušál Eurotel Data Expres. Hned v druhé obálce jsem z Centra péče o zákazníka obdržel odpověď na reklamaci s oznámením o přeúčtování faktur, dobropis na částku 652,58 Kč a omluvu za způsobené komplikace. Tak jo, řekl jsem si, to se může stát, že levá ruka neví, co dělá pravá. Pro jistotu jsem červencovou fakturu včas zaplatil a opět jsem koncem tohoto měsíce vystál na stejné pobočce frontu abych je informoval, že to podstatné, o co už tak dlouho usiluji, totiž změna tarifu, stále neproběhla a je mi nadále účtována cena za paušál Eurotel Data Expres. Byl jsem ujištěn, že vše proběhne v nejbližší době k mé plné spokojenosti a rozdíl ve fakturách i dopropisovaná částka 652,58 Kč bude použita k uhrazení následujících faktur. Uklidněn jsem odjel, avšak po mém návratu z cest mě čekal odpojený internet a ve schránce upomínka za nezaplacené faktury období červen a červenec 2007! Přesto, že Telefónica a.s. se svoji slavnou 02 mi dluží peníze, nedodržela to, co jsem žádal i podepsal a doteď mi fakturuje stále starý paušál, nebyl jsem objektivně schopen zaplatit jimi požadovanou částku 1.320,-Kč. Léto neléto, jak jsem zjistil, sedmidenní lhůtu dodržela Telefónica přesně na hodinu. Mírně rozladěn jsem operátorce v Centru péče o zákazníky stručně vylíčil svoji švejkovskou anabázi s upozorněním, že pružně se rozvíjející společnost Telefónica, se svou charismatickou 02, na mě znovu vymáhá již zaplacenou fakturu a nadále mi systematicky komplikuje život. K mému překvapení mě ujistila, že ano, že červencová faktura je skutečně už zaplacena. Nabízí se otázka, proč mi tedy byla upomínkována? Moje babička tomu říkala jednoduše : Maj v tom bordel! Zapojím vás výjimečně, argumentovala, ale musíte rozdíl v červnové faktuře ve výši 417,23 Kč zaplatit hned po víkendu. Aha, tak taková je tedy pointa, co je od března 2007 žádáno, dohodnuté a podepsané, to neplatí, to jediné co platí, jsou zasílané faktury a výše částky na nich, byť by byla jakákoliv. Co na tom, že mi už dlouho dluží peníze a ještě chtěli neprávem za červenec další, co na tom, že z těch mých "k dobru", měli vymáhaný rozdíl pokrýt? Poděkoval jsem za vstřícnost a ujistil ji, že ve vlastním zájmu zaplatím tak, aby platba došla včas a já se vyhnul dalším komplikacím, které bych si tím dobrovolně způsobil. Pak mi to došlo, bylou mou chybou žádat o změnu tarifu, protože já lotr, chtěl platit méně! Tak čekám, v jaké výši obdržím fakturu za měsíc srpen, třeba na ní už nebude ta hluboká modř, ale jasně rudá, jenže s tou už to také známe, ty bezdůvodné průtahy, byrokracii a přebujelý aparát. |