26. 6. 2007
BEZ KOMENTÁŘESpokojenost diváků s pořady ČT v roce 2007 kontinuálně rostetisková zpráva České televize
Průměrný koeficient spokojenosti tak v květnu významně převýšil diváckou spokojenost ve srovnatelném období loňského roku. Zřetelné pokračování rostoucího trendu sledujeme především u spokojenosti s kanálem ČT1. Na posílení spokojenosti s programovou nabídkou ČT1 se v průběhu dubna a května nejvýrazněji podílely zpravodajské pořady. Hodnocení hlavní zpravodajské relace se zlepšuje již od počátku roku: koeficient spokojenosti Událostí se v období leden - květen zvýšil z 7,4 na 8,1, posílení Událostí v regionech je ještě výraznější ( z 7,3 na 8,3). |
Stále větší divácké přízni se těší i regionální Večerníky (květnový koeficient 8,2), aktuální Zprávy vysílané v průběhu celého dne patřily v květnu k vůbec nejlépe hodnoceným pořadům (květnový koeficient 8,7). Během posledních dvou měsíců si z hlediska divácké spokojenosti výrazně polepšil také nedělní magazín 168 hodin, shrnující nejvýznamnější události uplynulého týdne (květnový koeficient 8,1). Žebříčkům spokojenosti tradičně vévodí Večerníčky, které rozhodně nesledují pouze děti (Pat a Mat se s koeficientem 9,5 přiblížili špičce divácké spokojenosti), dále pak nedělní Toulavá kamera a Objektiv (9,4 resp. 9,2). Nejúspěšnějším dramatickým pořadem zůstávají Četnické humoresky (8,9), a potvrzují tak své úspěchy z předchozích let, a to nejen z hlediska diváckého hodnocení, ale také optikou sledovanosti. Mezi zábavnými tituly jednoznačně vítězí talk show, zejména Na plovárně s Markem Ebenem (8,5) a Uvolněte se, prosím Jana Krause (8,3). Koeficienty spokojenosti patří mezi základní veličiny diváckého ohlasu a charakterizují míru diváckého uspokojení. Významně tak doplňují údaje o televizní sledovanosti a poskytují cennou zpětnou vazbu tvůrcům i managementu České televize. Hodnoty v rozmezí -10 až +10 jsou vypočítávány na základě hodnocení 750 respondentů Denního kontinuálního výzkumu České televize, kteří prostřednictvím známek 1-5 vyjadřují svou spokojenost či nespokojenost s televizními pořady, které zhlédli. Průměrná spokojenost s pořady všech čtyř celoplošných kanálů se dlouhodobě pohybuje kolem hodnoty 6,5. |