25. 4. 2007
POZNÁMKA NA OKRAJ:Moc a bezmocnost reklamy, aneb Někdy by bylo lepší říci, jak něco dělat, než se snažit lidi odrazovatAmerická vláda podle Spiegel online investovala víc než miliardu dolarů do reklamy, aby mladí Američané nepraktikovali před svatbou sex. Chování mladých bylo pro amerického prezidenta George W. Bushe problémem. Myslel si, že by mohl proti tomu něco udělat. Tentokrát nešlo o to, že potřeboval víc vojáků, téma bylo 'much more sexy'. A tak president přišel na to, že by mohl investovat do reklamy a do školicích kursů. Za sedm let se ale zjistilo, že školením mladých prostřednictvím množství peněz se nedá docílit všechno, ani ne inzeráty a ani ne školením. |
Americká vláda podle Spiegel online investovala víc než miliardu dolarů do reklamy, aby mladí Američané nepraktikovali před svatbou sex. Asi si myslela, že když je možné přesvědčit reklamou lidi, aby šli bojovat do války v zahraničí a vrátit se odtamtud zakrátko jako raněný, duševně chorý nebo mrtvý, že by se taky mělo podařit změnit chování mladých lidí na základě odpovídajících investic do reklamy a do kursů. Anketa u amerických šestnáctiletých školáků ale ukázala, že vůbec nemělo význam, jestli se jim dostalo speciálního vyučování proti sexu před svatbou nebo ne, reagovali stejně, alespoň podle statistiky. Zjistilo se, že američtí školáci přicházejí o panenství a o panictví průměrně ve čtrnácti letech, a třiadvacet procent šestnáctiletých uvedlo, že za poslední rok měli pohlavní styk, Americká vláda chtěla zabránit tomu, aby se mladí lidé nestávali obětí pohlavních chorob a aby neměli před sňatkem děti. Proto agitovala s argumentem, že 'true love waits' (pravá láska počká). Ono to ale vůbec nevyšlo. Americká vláda věděla, že 'sex sells' (prostřednictvím sexu se dá něco prodat), ale po investici mnoha peněz zjistili, že 'nemít sex' se nedá prodat. Raději měli děti informovat, jak zabránit pohlavním nemocem a těhotenství. Děti by sice stejně praktikovaly sex, byly by ale zdraví a nerodily by se jim děti, když jsou ještě příliš mladí. Že to ale není jen problém amerického presidenta, ale také německé a asi také české společnosti, na to by neměli zapomínat ti politikové, kteří nemyslí jen nna pyramidu stáří, ale i na dobro mladých. |