24. 3. 2006
Bojová hra s Telecomem či měsíc na frontěTelecom nabízí až pětkrát rychlejší internet (služba internet expres) za stejnou cenu. Kdo by tohle odmítal, nechoval by se asi příliš tržně a ani příliš rozumně. Člověk by měl ale zvážit, co mu vlastně sděluje reklama s belhajícím se postarším hercem, kterého pronásleduje dav toužící po této skvělé nabídce. Belhajícího herce totiž nakonec dav dohoní a naprosto ho zahltí. Rozumím -- li této reklamě dobře, belhající herec vlastně zosobňuje onen pětkrát rychlejší internet v okamžiku, kdy se na něj celý ten dav sesype. Velmi pravděpodobně se zhroutí. Telecom tím docela otevřeně přiznal, že v okamžiku, kdy se vážení zákazníci rozhodnou rytířskou nabídku Telecomu přijmout, dojde ke kolapsu. Tak je to i ve skutečnosti. |
Najde se pravděpodobně více lidí, kteří se těšili na rychlý internet, ale netušili, že to s sebou ponese nějaký ten vedlejší efekt. Pokud vám totiž zprostředkovatel, v tomto případě Telecom, zvýší internet a k tomu vám přidá "luxus" frekventovaných několikaminutových až několikahodinových výpadků, pravděpodobně vás toto vylepšení zase tolik nenadchne. Asi byste dokonce raději zůstali u dýchavičnějšího připojení, hlavně aby to "chodilo". Sice vás to trochu zaskočí, ale stále ještě pevně věříte, že zavoláte zprostředkovateli (který si svých zákazníků váží natolik, že pro ně zřídil zákaznickou linku) a ten poruchu odstraní. Po dvaceti poměrně bezúčelných telefonátech, kdy jste v podstatě neustále ujišťováni o tom, jak vysokou prioritu dává Telecom vaší stížnosti, už voláte v podstatě jen ze setrvačnosti a společně s Telecomem čekáte ne Godota. Nová hra Telecomu aneb přepis oznámení, mnohonásobné urgence a otevřeného konce jedné poruchy internetu (průvodce reklamací pro ty, kteří nevědí, jak to v Telecomu v takových případech chodí) : 24.2. Poprvé se objeví výpadky. Poruchu nahlásíte skrze zákaznickou linku Telecomu 27.2. Po třech dnech, kdy cvičíte vlastní trpělivost a zvykáte si na "bojové" výpadky při odesílání dlouhých emailů a jejich obsah si raději vždy zálohujete ve Wordu, poruchu urgujete 1.3. Strávíte nějaký čas v přátelském rozhovoru nejprve s operátorkou a poté s operátorem. Operátorka vám spiklenecky navrhne podat stížnost nebo přepojit na reklamační oddělení. Zde zjevně dochází hra na křižovatku. Je možné, že pokud zvolíte cestu přes reklamační oddělení, můžete dosáhnout cíle rychleji. Pokud zvolíte stížnost, čeká vás ještě spousta dobrodružství. 2.3. Jste v dobrém rozmaru a další urgenci pojímáte velmi přátelsky 5.3. S představou, že se něco pohnulo kupředu, souhlasíte s připojením sledovacího přístroje na vaši linku 7.3. Jste sice sledováni, ale internet vám vypadává. Oznámíte to Telecomu. 8.3. Oznámíte to Telecomu znovu. Poté se vám Telecom poprvé ozve z vlastní vůle a zeptá se vás na technické záležitosti připojení. 10.3. Jste stále sledováni. Zároveň už v Telecomu vědí všechno o vašem připojení, ale internet vám přesto stále vypadává. V Telecomu ale soudí, že to není možné, a od operátorky se dozvídáte, že vzhledem k tomuto přesvědčení Telecom vaši poruchu odhlásil ! Musíte Telecom přesvědčit o tom, že ani sledování,ani debata o technických parametrech nedokázaly poruchu odstranit a budou dohledány "vyřešené" záznamy. Vítejte zpátky ve hře. 11.3. Volá Telecom. Vyhráli jste pomoc živého technika. Budete zároveň ujištěni, že jeho spoluúčast na odstranění případné prkotiny zaplatíte. 14.3. Jste sledováni (možná) a technik pravděpodobně studuje záznamy z rozhovoru o vašem technickém připojení, aby byl teoreticky dobře připraven. Proto zatím nepřichází. Na zákaznické lince se objevuje sdělení v tom smyslu, že při problémech musíte vydržet a doufat. 15.3. Operátoři Telecomu leží doma a berou brufen. Inteligentní smyčka na zákaznické lince ví, proč voláte. Sdělí vám, že váš požadavek na odstranění poruchy je v řešení a zároveň v pořadníku. Telecom asi nechce vzbuzovat velké naděje. 16.3. Nachytáte nějakého dezorientovaného operátora. V panice vám urychleně přislíbí technika. . . . 22.3. Nepřemýšlíte o rychlosti techniků Telecomu. Jste už zkušení hráči a víte, že to byla jen naprogramovaná finta. Jste stále ve střehu a emaily si ukládáte do Wordu. Ještě malý dodatek pro ty, kteří netuší, co taková hra všechno obnáší. Průměrná doba čekání na volného operátora je zhruba 9 minut. Ne vždy se jej ale dočkáte. Jak už bylo řečeno, jako bonus vás budou během čekání bavit různé smyčky o tom, že momentálně jsou všichni operátoři obsazeni, že máte setrvat, neustále se opakující hudební znělka vám poleze krkem a nakonec se dočkáte třeba i omluvy za to, pokud vaše připojení trpí poruchou. Zároveň vám je přislíbeno, že se intenzivně pracuje na jejím odstranění. Použití "splachovací" smyčky schvaluji. Není morálně únosné nutit operátory, aby zákazníky donekonečna ujišťovali o tomtéž a nechali si od nich sprostě nadávat. Teď už v podstatě ani tak nejde o samotný internet. Jde spíše o to, jak se bude Telecom chovat při fakturaci. Doporučuju, aby se v následující reklamě objevil belhající herec nahý s cedulkou "ZDARMA". |