23. 1. 2004
PR agentury nejspíš vědí, co dělají |
Informace ČTK o zájmu, jaký projevila Asociace public relations agentur o zadržení výtržníků, kteří přepadli a zbili šéfredaktora Respektu Tomáše Němečka, vybočovala ze "standardu" tiskové kanceláře jen o kousek. Tím, že se v jedné, jinak všemi médii šířené zprávě objevila jak ředitelka APRA, tak ministr vnitra Gross. To nebývá běžné. Věětšinou se objevuje každý zvlášť... "Víme, že policejní vyšetřování podobných případů je složité a jen obtížně vede k odhalení a potrestání pachatelů," sdělila ČTK ředitelka asociace Luďka Raimondová jako důvod, proč mají profesionálové od public relations o tuto věc zájem a proč slibují finanční odměnu za údaje vedoucí k dopadení útočníků. Součástí zprávy byla informace o ministru vnitra Grossovi, který prohlásil, že to vypadá, že to skutečně s novinářskou prací souvisí", jak tvrdí Němeček s odkazem na články o násilnících v Litvínově a Mostě. Nevím, zda ojediněle chvályhodnou aktivitu promění agentury v trvalou podporu čacké české policie, která v mnoha případech štědře zásobuje média důležitými důvěrnými informacemi, nebo zda jde pouze o ojedinělou podporu... Něco z toho profesionálové mít musejí, neb v kapitalismu platí zásada, že zadarmo ani kuře nehrabe a nikdo nedává slevu zadarmo. Natožpak aby kuře někde vyhráblo "jen tak" sto tisíc... Třeba jde jen o dobrý pocit. Spočítám-li ale počet centimetrů čtverečních na redakčních stránkách deníků a počet odvysílaných minut v rozhlasovém zpravodajství, pak to logiku má a je to dobrá investice do businesu na rok 2004. Profesionálové musí být kreativní a emocionální, mají-li klienta přesvědčit. |