4. 7. 2003
Z ekologického aktivisty PR manem - prozření, oportunismus, existenční nouze nebo zrada?2002 - Bývalý šéf Greenpeace se přidal ke genetické firmě MonsantoBývalý šéf ekologické organizace Greenpeace se přidal k PR agentuře Burson-Marsteller, jež má mezi svými klienty i výrobce geneticky modifikovaných (GMO) osiv, firmu Monsanto. Lord Melchett přitom kdysi vedl kampaň Greenpeace právě proti geneticky upraveným plodinám, napsala tehdy ironicky agentura Reuters. V České republice je součástí mediálně lobbistické sítě Burson-Marsteller společnost Michala Donatha DB&M. Stalo se před více než rokem a ta informace, zapadaná prachem daleko "důležitějších" zpráv ze všech koutů planety, nám připadá ještě dnes důležitá... Ilustruje totiž dokonale cynismus a pragmatismus propagandy. Ilustruje i to, jak se z "lorda Zelených" (Lord of the Greens), jak Melchettovi přezdíval anglický tisk, a o kterém dnes Observer neví, zda je trojským koněm na jedné, nebo na druhé straně, stal "policy director" Soil Association - lobbista a pořadatel drink-party pro energetické a zemědělské investory. Jeho novými "přáteli" - klienty se díky jeho novým aktivitám stali královská rodina Saudů, firmy Tesco, Kingfisher, Shell, Unilever, či Union Carbide, která má na svědomí tragédii v indickém Bhópálu. |
Melchett bude agentuře Burson-Marsteller radit právě v komunikaci o ekologických otázkách. Za útok na pole geneticky upravené kukuřice byl přitom obviněn spolu s 28 kolegy, poté však byl obvinění zproštěn. Za ústavní reformy labouristické vlády pak byl dědičný peer nucen Sněmovnu lordů opustit. Ředitelem Greenpeace přestal být Melchett v roce 2000, u kormidla organizace byl přitom přes deset let. Agentura Burson-Marsteller doufá, že Melchettovy rozsáhlé zkušenosti získané za působení v Greenpeace využije v komunikaci s ekologickou lobby a firmami pracujícími v zemědělském výzkumu, dodává agentura. Zdroj: ČTK 8. 1. 2002, monitor zájmového sdružení Biotrin |