7. 1. 2002
Straní Rada pro reklamu otevřeně společnosti Radiomobil?Rada pro reklamu pominula veškeré argumenty, proč byl "Ježíškův mobil" neetický, a vydala rozhodnutí, že tato reklama byla přijatelná a správná. Zdůvodnit toto rozhodnutí se neobtěžovala. Zdiskreditovala se tím.
|
ROZHODNUTÍ ARBITRÁŽNÍ KOMISE RPR (Čj. 041/2001/STÍŽ)
Zadavatel: RadioMobil a.s., Londýnská 59, 120 21 Praha 2 Stížnost:Stížnost soukromých osob na reklamní kampaň na předvánoční reklamní kampaň "Ježíškova linka". Dle prvního stěžovatele reklama zneužívá děti, aby si přímo či nepřímo zvýšil vlastní tržby. Dle názoru druhého stěžovatele reklama uráží jeho vztah k náboženské a kulturní tradici, neboť zneužívá a využívá mýtickou postavu "Ježíška" k obchodním a reklamním účelům. Rozhodnutí: Stížnost byla zamítnutaOdůvodnění:Arbitrážní komise si před vydáním rozhodnutí důkladně prostudovala všechny dostupné podklady, shlédla TV spot s danou reklamou a seznámila se s vyjádřením zadavatele. Arbitrážní komise po dospěla k názoru, že reklama neobsahuje nic, čím by porušovala některé ustanovení platného etického Kodexu reklamy. Na základě toho Arbitrážní komise stížnost v plném rozsahu zamítla. V Praze dne 17. prosince 2001 Za správnost: Zbyněk Roubal výkonný ředitel RPR Adresáti: 1. zadavatel reklamy 2. stěžovatelé 3. AKA Poznámka JČ: Rada pro reklamu je pouhé Občanské sdružení, a proto proti jejím rozhodnutí není možné podat odvolání ani žalobu. Jan Paul poznamenává: " Nerespektuji rozhodnutí Arbitrážní komise Rady pro reklamu, protože zvýhodnila společnost RadioMobil a.s."Dne 21.12.2001 jsem elektronickou poštou obdržel prostřednictvím pana Roubala rozhodnutí Arbitrážní komise Rady pro reklamu pod č.j. 041 / 2001 / STÍŽ ze dne 17.12.2001 v němž mi bylo sděleno, že moje stížnost ve věci reklamy Paegasu Ježíškova linka byla zamítnuta. Přestože nemám komu bych podal stížnost proti tomuto rozhodnutí, chci touto cestou Radě pro reklamu sdělit, že verdikt Arbitrážní komise nerespektuji a Radu pro reklamu v tuto chvíli neuznávám jako funkční, ve schopnosti náležitě posuzovat potřeby občanů v otázkách týkajících se působení reklamy. Odůvodnění:Především považuji odůvodnění rozhodnutí Arbitrážní komise jako nedostatečné, zcela neprofesionální a naprosto arogantní. Projevil jsem seriozní snahu popsat a podrobně vyjádřit, proč se domnívám že reklama Paegasu Ježíškova linka porušuje Kodex reklamy a dostalo se mi od Arbitrážní komise jinými slovy tohoto sdělení : Občane polib si, nemáme na tebe čas! Rada pro reklamu, která si klade za cíl zajišťovat a prosazovat čestnost a pravdivost reklamy, by neměla odůvodnit zamítnutí stížnosti jen lakonickým tvrzením, že důkladně prostudovala všechny dostupné podklady a dospěla k názoru, že reklama Ježíškova linka neobsahuje nic, čím by porušovala některé ustanovení platného etického Kodexu reklamy. Na základě tohoto tvrzení totiž nemůže arbitrážní komise nic zamítnout, pokud neřekne PROĆ neporušuje reklama Ježíškova linka Kodex reklamy v bodech, které jsem ve své stížnosti uvedl. Protože tak nebylo učiněno, odůvodnění arbitrážní komise považuji za nedostatečné a její rozhodnutí za neoprávněné. Arbitrážní komise totiž moje argumenty nevyvrátila, pouze přijala závěr, že se mýlím. Vzhledem k významu tohoto samoregulujícího orgánu reklamy to považuji za nedostatečné. Vyzývám proto Radu pro reklamu, aby sdělila konkrétní argumenty které ji vedou k přesvědčení, že moje stížnost není oprávněná. Pokud tak neučiní, považuji Radu pro reklamu nadále za subjekt nedůvěryhodný, neboť v tomto případě otevřeně straní zadavateli reklamy Ježíškova linka, kterým je RadioMobil a.s., Londýnská 59, 120 21 Praha 2. |