Západní společnosti stahují reklamy ze serveru Breitbart

9. 12. 2016


Telekomunikační gigant Deutsche Telekom a několik dalších německých firem přestalo zadávat reklamy na serveru Breitbart. Podobný krok společnosti Kellogg`s vyvolal u pravicového webu rozzuřenou reakci.


Firma BMW, řetězec restaurací Vapiano, supermarkety Rewe a Deutsche Telekom stáhly reklamy z protrumpovské stránky kvůli obavám ohledně jejich obsahu, informovala AP.

Postoje zastávané Breitbart.com kontrastují s hodnotami Vapiana, jako je otevřenost a tolerance," prohlásil řetězec restaurací nabízejících italská jídla v Evropě a USA.

Deutsche Telekom je přítomný na americkém trhu prostřednictvím T-mobilu, který je třetím největším poskytovatelem připojení v USA. Deutsche Telekom se vyjádřil, že "velmi lituje", že se jeho reklamy objevují v Breitbartu, který je často označován za ultrapravicovou stránku šířící nenávist.

Společnost "netoleruje diskriminační činy nebo vyjádření žádným způsobem," prohlásil její představitel. "Bezprostředně jsme reagovali, reklamy stáhli a zařadili stránku na černou listinu," dodal.

Tento krok proběhl souběžně s twitterovou kampaní, která vyvíjí tlak na společnosti, aby odřízly ultrapravicová média od financování - v Británii jde o kampaň "Stop Funding Hate" a v Německu "Kein Geld Für Rechts".

Minulý týden americký výrobce cereálií Kellogg`s také stáhl reklamy z Breitbartu a prohlásil, že jeho "hodnoty" se neshodují s těmi, které web prosazuje. Breitbart reagoval přívalem článků zaměřených proti Kellogg`s, které označily firmu za "ultralevicovou" a volají po bojkotu jejích produktů.

"Levicové kauzy a projekty" podporované výrobcem cereálií zahrnují fond Save the Children, nadaci pro ženy Ms. Foundation for Women a Světový fond živé přírody (WWF).

Stránka vybudovaná šéfem Trumpova štábu Stevem Bannonem se údajně chystá proniknout na francouzský a německý trh.

Podrobnosti v angličtině: ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 9.12. 2016