Srážka Pendolina a kamionu u Studénky

Jak by měly vypadat železnice

23. 7. 2015

Před lety jsem jezdil v Německu z Frankfurtu nad Mohanem podél letiště na Kolín nad Rýnem a dále do Düsseldorfu, píše překladatel Britských listů Milan Lelek. Tam se tehdy mezi Frankfurtem a Kolínem stavěla nová železniční trať. Snesla by srovnání, jakoby se mezi Prahou a Brnem postavila rychlodráha. Jen násypy, mosty a tunely. A vedle dálnice z Frankfurtu do Kolína. Tak by mělo vypadat řešení železnice, ne jako u nás, kde se pouze kopíruje terén a jede se kdejaké město.


Vytisknout

Související články

ČD: Nejezděte vlakem!

20.8. 2015 / Bohumil Kartous

Vlaky se jeví být budoucností globální dopravy. Jsou relativně ekologické, relativně bezpečné a dokáží být mnohem rychlejší než auto. A když k času strávenému v letadle přičtete i čas nutný k odbavení a potřebnou rezervu, na kratší vzdálenosti umí bý...

Nehoda upozorňuje na to, že se kamiony vyhýbají dálnici

23.7. 2015

Než začnete psát o nadjezdech na silnicích přes vysokorychlostní trať, měli byste se podívat na mapu, píše čtenář Johan Vávra. Ta silnice nemá ani číslo. Takže otázka není o zajištění přejezdu, ale o tom co tam ten cizí kamion dělal. Když se podívám,...

Ohnivá koule ve Studénce, vinu nese stát a vedení kraje

23.7. 2015 / Radek Mokrý

Pendolino narazilo do kamiónu na přejezdu plnou rychlostí, v blízké stanici totiž nezastavuje. Nádrž náklaďáku se roztrhla, její obsah se proměnil v oblak snadno vznětlivých kapek a výsledkem byla ohnivá koule tlačená vlakem 500 metrů. Scénu jak z am...

Kamion se nevyhýbal dálnici

23.7. 2015

Upozorňuji na článek s názvem "Nehoda upozorňuje na to, že se kamiony vyhýbají dálnici". Už včera se ukázalo, že kamion vezl plechy snad přímo do Studénky či jejího blízkého okolí, resp. do jedné z firem, které tam mají svůj provoz, píše čtenář Jiří ...

Obsah vydání | Čtvrtek 23.7. 2015