Logicky: Vysokorychlostní vlaky nelze provozovat na tratích s přejezdy
22. 7. 2015 / Jan Čulík
U Studénky se srazilo pendolino s nákladním automobilem. Až 25 osob bylo zraněno, někteří z nich vážně. Na místě zůstali dva mrtví. Vlak dokázal zastavit až dva kilometry po srážce. Motor auta byl nalezen až 200 metrů od nehody. Na místo nehody přijíždějí ministři, informují Novinky.
K tomu poznámku: Je zjevné a logické, že vlaky, které jezdí rychlostí 140-160 km/h nemohou prostě jezdit na tratích, na nichž zůstávají předpotopní přejezdy se závorami. Pak nutně dochází k takovýmto nehodám. U vysokorychlostních tratí je možné mít pouze mimoúrovňové přejezdy, přes mosty či podjezdy. Je s podivem, že si to nikdo při modernizaci trati Praha-Ostrava neuvědomil. Teď se politikové diví, že je na místě 25 zraněných.
Vytisknout
Související články
25.7. 2015
Za tragédii ve Studénce může i stát, říká dopravní expert
Přejezd ve Studénce patří k nejnebezpečnějším v zemi, při nedávné modernizaci koridorových železničních tratí měl být podle proděkana dopravní fakulty Petra Moose odstraněn.Zdroj:
ZDE
...
23.7. 2015 / Radek Mokrý
Pendolino narazilo do kamiónu na přejezdu plnou rychlostí, v blízké stanici totiž nezastavuje. Nádrž náklaďáku se roztrhla, její obsah se proměnil v oblak snadno vznětlivých kapek a výsledkem byla ohnivá koule tlačená vlakem 500 metrů. Scénu jak z am...
23.7. 2015
Než začnete psát o nadjezdech na silnicích přes vysokorychlostní trať, měli byste se podívat na mapu, píše čtenář Johan Vávra. Ta silnice nemá ani číslo. Takže otázka není o zajištění přejezdu, ale o tom co tam ten cizí kamion dělal. Když se podívám,...
23.7. 2015
Před lety jsem jezdil v Německu z Frankfurtu nad Mohanem podél letiště na Kolín nad Rýnem a dále do Düsseldorfu, píše překladatel Britských listů Milan Lelek. Tam se tehdy mezi Frankfurtem a Kolínem stavěla nová železniční trať. Snesla by srovnání, j...
23.7. 2015
Upozorňuji na článek s názvem "Nehoda upozorňuje na to, že se kamiony vyhýbají dálnici". Už včera se ukázalo, že kamion vezl plechy snad přímo do Studénky či jejího blízkého okolí, resp. do jedné z firem, které tam mají svůj provoz, píše čtenář Jiří ...