Záhada zmizelého malajského letadla
Jeho komunikační systémy byly záměrně vypnuty
15. 3. 2014
Malajsko oznámilo, že pilot (či někdo jiný) se před odmlčením odhlásil výrokem "Tak dobře, dobrou noc" až poté, co byly postupně manuálně vypnuty všechny jeho komunikační systémy.
Čínská státní tisková kancelář zveřejnila dosud nejostřejší útok na to, jak Malajsko zorganizovalo vyšetřování pohřešovaného letu MH370. Tisková kancelář Sinhua se vyjádřila, že "obrovské úsilí bylo vyplýtváno, byly rozšířeny nejrůznější nepodložené zprávy a opakovaně napínány nervy čekajících rodin". Zpráva hovoří o tom, že Malajsko "nesdílelo své informace včas a kompletně", což bylo pro příbuzné pohřešovaných "nesnesitelné".
Malajská policie zahájila prohlídku příbytku pilota pohřešovaného letadla Malajských aerolinií MH370. Malajský premiér potvrdil, že někdo na palubě letadla, "kdo byl profesionál a dokázal s letadlem zacházet", záměrně vypnul všechny komunikační systémy tohoto Boeingu 777.
Kapitán letadla, Ahmad Shah, se angažoval v malajské politice a byl vášnivým stoupencem šéfa malajské demokratické opozice, Anwara Ibrahima. Před osudným letem byl pilot přítomen na politickém procesu s Anwarem Ibrahimem, při němž byl opoziční politik odsouzen na základě falešného obvinění ze sexuálních trestných činů.
Z nových satelitních dat nyní vyplývá, že poté, co let MH370 naposledy kontaktoval letecké dispečery, letadlo letělo ještě dalších sedm hodin, neznámo kam.
Z analýzy komunikačních dat také vyplývá, že komunikační systémy letadla byly jeden po druhém záměrně vypnuty. Letadlo by mohlo být kdekoliv, až v Kazachstánu, anebo v severním Thajsku, anebo v Indonésii až po jižní Indický oceán.
Amereická technická kontrola však usuzuje, že letadlo letělo na jih směrem k Antarktidě a havarovalo v moři poté, co mu došlo palivo. Kdyby totiž letělo na sever na pevninu, zaznamenaly by ho vojenské radary zemí, do jejichž vzdušného prostoru by proniklo.
Ze satelitních dat vyplývá, že letadlo letělo daleko déle, než se původně předpokládalo, a zjevně to vyvolá největší mezinárodní hledání tohoto stroje. Budou se ho od nynějška účastnit i země, jako je Barma, Bangladéš, Indie, Pákistán, Krygyzstán, Čína, Nepál, Tadžikistán a Afghánistán.
Bylo zjištěno, že letadlo mohlo přistát na 634 různých přistávacích plochách v 26 různých zemích světa, například i na Maledivách, v Mongolsku, v Mikronésii a v Japonsku.
Podrobnosti v angličtině ZDE
VytisknoutObsah vydání | Pátek 14.3. 2014
-
16.3. 2014 / Blízký kompromis čtvrtého druhu16.3. 2014 / Na Krymu začalo referendum16.3. 2014 / Bohaté Benátky pořádají referendum o samostatnosti, nechtějí financovat "zločinecký jih Itálie"15.3. 2014 / Ukrajina hlásí odražení ruského výsadku15.3. 2014 / Jeho komunikační systémy byly záměrně vypnuty15.3. 2014 / Jevgenij Lebeděv: Rusko není homofobní země15.3. 2014 / Lavrov a Kerry se v Londýně v pátek neshodli15.3. 2014 / Česká pozice jako "protikmotrovský" deník?15.3. 2014 / Děkujeme za vyplnění dotazníku o KSČM14.3. 2014 / Moskva: Kyjev "nekontroluje situaci v zemi"; Rusko připraveno "ochránit" východní Ukrajinu14.3. 2014 / Rusko poslalo k ukrajinské hranici 10 000 vojáků14.3. 2014 / Vpád archaického do mezinárodního řádu13.3. 2014 / Můžete sledovat Britské listy na Twitteru14.3. 2014 / Karel DolejšíEvropě hrozí, že kvůli strachu z Ruska začne nafukovat americkou investiční bublinu13.3. 2014 / Na sankce EU proti Rusku nejvíce doplatí Lotyšsko13.3. 2014 / Nová kniha o postkomunistické podnikatelské morálce13.3. 2014 / Zaměstnání jako vysoce riziková záležitost13.3. 2014 / Warwick University suspendovala známého kritika britského vysokoškolského managerialismu12.3. 2014 / EU dala Rusku ultimátum, vyprší v pondělí12.3. 2014 / Krym: Krok od referenda, půl kroku k válce12.3. 2014 / Dvě třetiny Ukrajinců podporují předčasné parlamentní volby, podpora extrémistů je nízká8.3. 2014 / Hospodaření OSBL za únor 2014